Ostatniego dnia 2011 roku PKO Bank Polski startuje z nową odsłoną kampanii reklamowej z udziałem Szymona Majewskiego. Sylwestrowo-Noworoczne spoty mają na celu promocję Banku jako największej instytucji finansowej na giełdzie o istotnym wpływie na rozwój polskiej gospodarki.
W kolejnej odsłonie kampanii PKO Bank Polski będzie ponadto przedstawiony jako lider bankowości elektronicznej, mający największą liczbę rachunków z dostępem internetowym. Według stanu na koniec listopada 2011 roku liczba rachunków z dostępem do serwisów iPKO i iPKO Biznes przekroczyła 4,5 miliona. Dodatkowo przekaz będzie wsparty informacją o nagrodzie The Banker „Bank of the Year in Poland”.
Najnowsze spoty z Szymonem Majewskim będą emitowane w dwóch wersjach. 31 grudnia klip oprócz głównego, opisanego wyżej, przekazu będzie zawierał życzenia udanej zabawy sylwestrowej i szczęśliwego nowego roku. Od 1 stycznia 2012 roku do końca tego miesiąca spot będzie emitowany w wersji czysto wizerunkowej.
Reklamy będą emitowane w głównych stacjach telewizyjnych (TVP, Polsat, TVN) oraz w ponad 30 kanałach tematycznych. Dodatkowo będzie je można obejrzeć w Internecie na kanale PKO Banku Polskiego w serwisie YouTube oraz na profilu Banku na Facebooku.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Zgodnie z wyliczeniami firmy Intelace Research, z aktywami na poziomie 42,232 mld euro według stanu na koniec 2010 roku, jest też największym bankiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego po 3. kwartałach 2011 roku wyniósł 2,855 mld zł. Bank zajmuje także czołowe miejsce w sprzedaży kredytów hipotecznych. PKO Bank Polski jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. W ostatnim czasie został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2011” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt gotówkowy i kredyt dla firm, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,8 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.
Słowa kluczowe: bank of the year in poland, kampania reklamowa, pko bank polski, szymon majewski