Nowoczesna oferta rachunków osobistych, odświeżone logo i system identyfikacji wizualnej, odmłodzona struktura klientów, a wszystko to wsparte kampanią z udziałem Szymona Majewskiego. 2011 rok dla PKO Banku Polskiego obfitował w ważne zmiany w ofercie, ale również wizerunkowe. Dzięki temu jest postrzegany nie tylko jako instytucja finansowa z tradycjami, ale także nowoczesna i atrakcyjna dla młodych klientów. Sukces potwierdzają nagrody i wyróżnienia dla Banku.
Lamparty to nagrody przyznawane od 2004 roku przez samych bankowców za najbardziej podziwianą kreację wizerunku banku. PKO Bank Polski otrzymał statuetkę za działania promocyjne w 2011 roku – branża doceniła przede wszystkim dobrą reklamę i promocję marki. Wręczenie nagrody odbyło się podczas dorocznej konferencji TNS Polska poświęconej bankowości.
Środowiskowe reklamowe doceniło z kolei pracę szefa marketingu Banku. Tomasz Marszałł otrzymał Grand Prix i tytuł „Dyrektora Marketingu 2011 roku” w konkursie organizowanym przez portal Mediarun.pl. Kapituła konkursu złożona jest z ekspertów branżowych, marketerów, partnerów i sponsorów konkursu, przedstawicieli mediów oraz organizacji branżowych.
Aktywność reklamową Banku wyróżnił po raz kolejny także środowiskowy Klub Twórców Reklamy. Jury nagrodziło spot, w którym Szymon Majewski występuje jako przedszkolanka, promując kredyt hipoteczny. Seria tych reklam była kontynuacją rozpoczętej w marcu ub.r. kampanii promującej nowoczesny wizerunek Banku, dobrze ocenionej przez konsumentów. Spoty ze znanym showmanem są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na rynku. Badania TNS Pentor pokazują, że wyróżniają się i są dobrze powiązane z marką. Kampanie przełożyły się nie tylko na odświeżenie wizerunku Banku, ale zaowocowały też zdecydowanym wzrostem liczby nowo otwieranych rachunków. Od 14 marca ub.r., czyli momentu wprowadzenia nowych ROR-ów do oferty, Bank założył blisko 820 tys. kont osobistych, z czego 465 tys. otworzyli nowi klienci.
Działania roku 2011 roku zaowocowały także nagrodą „Złoty Orzeł” za działania marketingowe podejmowane na rzecz bankowości prywatnej oraz wyróżnieniem i nominacją za identyfikację wizualną PKO Banku Polskiego oraz Szkolnych Kas Oszczędności.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto PKO Banku Polskiego za 2011 rok wyniósł 3,8 mld zł. Bank jest regularnie nagradzany w prestiżowych rankingach. Został uhonorowany nagrodą „Bank of the Year in Poland” przyznawaną przez międzynarodowy miesięcznik The Banker. Doceniono zarówno jego wyniki finansowe, jak i kompleksową modernizację. Instytut Rachunkowości i Podatków uhonorował Raport roczny PKO Banku Polskiego za 2010 rok Nagrodą Główną w konkursie „The Best Annual Report” w kategorii Banki i instytucje finansowe. Dwa produkty PKO Banku Polskiego: kredyt gotówkowy i lokata bankowa, zostały nagrodzone przez miesięcznik Reader’s Digest certyfikatami „Produkt Roku 2011” jako najczęściej i najchętniej wybierane przez klientów. Bank jest też m.in. laureatem „Złotego Bankiera” za najlepszy na rynku kredyt hipoteczny, zwycięzcą konkursu „Bank Przyjazny dla Przedsiębiorców”, posiadaczem certyfikatu „Firma Przyjazna Klientowi” oraz najlepszym bankiem komercyjnym według Warsaw Business Journal. Innowacyjne rozwiązania bankowości korporacyjnej PKO Banku Polskiego zostały nagrodzone w konkursie Europrodukt. Bank otrzymał w ostatniej edycji tego konkursu trzy statuetki w kategorii produkt – za rachunek płacowy i skonsolidowany oraz rachunek escrow. Ponadto system bankowości elektronicznej iPKO Biznes po raz drugi zdobył Medal Europejski. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju, o czym świadczy pozycja lidera rankingu „Top Marka” według magazynu Press oraz tytuł Marki Godnej Zaufania przyznany przez miesięcznik Reader’s Digest. Jest także najdroższą marką na polskim rynku bankowym. Specjaliści z magazynu The Banker wycenili jej wartość na 1,5 mld dolarów, a w rankingu Rzeczpospolitej „Polskie Marki 2011” jej wartość została określona na 3,75 mld złotych. Działalność filantropijna PKO Banku Polskiego została doceniona przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce, która przyznała Bankowi oraz Inteligo Financial Services statuetkę Dobroczyńcy Roku 2010, oraz przez Forum Darczyńców w Polsce, które przyznało Bankowi Nagrodę Specjalną za długoletnie i konsekwentne wspieranie działań społecznie użytecznych.
Słowa kluczowe: instytucja finansowa, nagrody, Nowoczesna oferta, odmłodzona struktura klientów, odświeżone logo, pko bank polski, rachunek osobisty, system identyfikacji wizualnej, szymon majewski, Tomasz Marszałł