HP poinformował o wprowadzeniu na rynek nowej wersji oprogramowania HP Business Service Management (BSM) 9.12, które pomaga firmom zarządzać usługami informatycznymi, spełnić wysokie oczekiwania w zakresie wydajności oraz zabezpieczyć się przed incydentami w infrastrukturze informatycznej przed ich wystąpieniem. Zwiększa tym samym dostępność usług oraz pozwala kierownictwu działu IT podejmować czynności prewencyjne przez analizowanie i eliminowanie potencjalnych problemów na wczesnym etapie.
Współcześnie zarządzanie wydajnością systemów informatycznych jest coraz trudniejsze, do czego przyczynia się zarówno postęp technologiczny, jak i rosnący wolumen treści generowanych przez użytkowników oraz informacji tworzonych w wielu połączonych ze sobą aplikacjach, działających w firmie i poza nią. Obecnie procesy zarządzania infrastrukturą informatyczną mają zwykle charakter reaktywny, oferując ograniczone możliwości izolowania i ustalania priorytetów problemów, które mogą negatywnie wpłynąć na usługi biznesowe.
HP BSM jest głównym komponentem pakietu HP IT Performance Suite — platformy nowej generacji dla przedsiębiorstw, która ułatwia szefom działów informatycznych zwiększyć wydajność systemów dzięki analizie danych operacyjnych. Pakiet ten oferuje kompleksowy przegląd wszystkich zasobów informatycznych, automatyzuje zarządzanie infrastrukturą IT i dostosowuje jej wydajność do konkretnych celów biznesowych.
Zapobieganie przerwom w pracy systemu
HP BSM 9.12 automatycznie gromadzi informacje o usługach, aplikacjach, infrastrukturze i wydajności sieci. W rezultacie klienci mogą śledzić zmiany w pracy systemu i szybko wykrywać przyczyny problemów związanych z wydajnością lub dostępnością.
W rozwiązaniu HP BSM 9.12 wprowadzono nowy moduł o nazwie HP Service Health Analyzer (SHA) — narzędzie do analizy, które nie wymaga konfiguracji ani prac związanych z utrzymaniem. Jest ono oparte na modelu usług uruchomieniowych HP, który umożliwia przeglądanie usług aplikacyjnych w czasie rzeczywistym niezależnie od tego, czy aplikacje są uruchomione w systemie firmy czy na zewnątrz, w środowisku fizycznym czy wirtualnym. Narzędzie HP SHA, opracowane wspólnie z HP Labs, koreluje nieprawidłowości w funkcjonowaniu infrastruktury informatycznej z historycznymi danymi dotyczącymi wydajności. W rezultacie klienci mogą zapobiegać przestojom, wdrażając odpowiednie środki zanim pojawią się problemy w realizacji usług informatycznych.
HP SHA analizuje w czasie rzeczywistym duże ilości złożonych danych w środowiskach mobilnych, fizycznych, wirtualnych i przetwarzania w chmurze, aby dostarczyć użytkownikowi informacje ułatwiające podjęcie odpowiednich działań. Wykorzystując model usług uruchomieniowych HP, narzędzie to bada normy historyczne i aktualne trendy w danych dotyczących zarówno aplikacji, jak i infrastruktury, a następnie koreluje nieprawidłowości z topologią lub odwzorowaniami. Gdy HP SHA wykryje, że wyniki pomiarów wydajności nie są skorelowane z trendami historycznymi, prześle alarm do narzędzia zarządzania zdarzeniami i zainicjuje automatyczną naprawę problemu.
Ponadto HP BSM 9.12 oferuje klientom następujące korzyści, dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych, innowacyjnych rozwiązań.
Wyższy poziom usług dzięki monitorowaniu wydajności aplikacji mobilnych i publicznych środowisk typu cloud, takich jak Amazon Web Services i Microsoft® Azure. HP BSM 9.12 z wyprzedzeniem określa wzrost zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe i na żądanie automatycznie zwiększa pojemność środowiska przetwarzania w chmurze.
Uproszczone zarządzanie operacjami i bezpieczeństwem z jednej konsoli dzięki integracji rozwiązania HP BSM 9.12 z narzędziami HP ArcSight Logger i ArcSight ESM. Integracja ta ujednolica procesy wyszukiwania i analizowania danych oraz tworzenia raportów i wysyłania alarmów dotyczących różnego typu zdarzeń w infrastrukturze informatycznej, zapewnia też lepszą współpracę między pracownikami działu zabezpieczeń i operacyjnego.
Scentralizowana konsola umożliwiająca korelację danych oraz analizę przyczyn zdarzeń dotyczących rozwiązania HP BSM i produktów innych firm, takich jak Microsoft System Configuration Manager i Nagios (narzędzie do monitorowania z otwartym dostępem do kodu źródłowego, oparte na dynamicznym modelu topologii lub odwzorowań).
Usprawnienie współpracy między działami rozwoju, operacji i bezpieczeństwa dzięki nowym, dodatkowym funkcjom, ułatwienie dostępu do HP BSM z urządzeń mobilnych, a także umożliwienie kontaktu z klientami za pośrednictwem sieci HP Live Network, dzięki funkcjom integracyjnym HP BSM.
Efektywniejsze zarządzanie ryzykiem i obniżenie kosztów dzięki nowym usługom aktualizacji zaprojektowanym przez dział usług profesjonalnych HP (HP Software Professional Services), które przyspieszają wdrażanie nowych funkcji HP BSM 9.12 za pomocą różnych opcji aktualizacji.
Lepszy dostęp do informacji, które ułatwiają aktualizację i rozszerzanie oprogramowania HP BSM 9.12 za pomocą nowych usług edukacyjnych opracowanych przez dział usług edukacyjnych HP z zakresu oprogramowania (HP Software Education Services).
Dzięki nowym modułom opartym na inteligentnej analizie danych firmy mają jedyną na rynku możliwość proaktywnego wykrywania anomalii w środowiskach IT, które mogą prowadzić do znacznego obniżenia jakości dostarczanej usługi (tj. awarii zauważalnych z perspektywy klientów) i realnie wpłynąć na wyniki biznesowe firmy. HP Business Service Management jako pierwsze na rynku, poza standardową już możliwością monitoringu infrastruktury, zawiera warstwę inteligentnej analizy danych
Raportowanie bieżące i historyczne SLA z perspektywy użytkownika końcowego.
Szerokie wsparcie protokołów przez moduł monitoringu syntetycznego i pasywnego, pozwalający objąć znacznie więcej krytycznych usług w szerszym zakresie, co przekłada się na lepszą jakość usług IT widzianą z zewnętrz oraz większe zadowolenie klientów.
Profilowany widok online dla biznesu, umożliwiający podgląd statusu usług biznesowych i zgodność z umowami SLA (w zakresie potrzeb i odpowiedzialności odbiorcy).
Platforma dedykowana do kolekcji i korelacji zdarzeń, ze wszystkich domen: sieć, serwery, aplikacje, bazy danych i usługi, która pozwala na szybsze rozwiązywanie problemów oraz przyczynia się do eliminacji efektu niekończącego się przerzucania odpowiedzialności za problem z działu do działu (żartobliwie określanym efektem „ping ponga”) dzięki czemu pracownicy IT więcej czasu mogą poświęcić pracy nad zwiększeniem wydajności rozwiązań informatycznych.
Uwspólnione skrypty i scenariusze testowe aplikacji pozwalają objąć monitoringiem nową wersję aplikacji – i to już od momentu jej produkcyjnego uruchomienia. Przeniesienie i uruchomienie skryptów pozwala na uniknięcie przeprowadzenia czasochłonnych konfiguracji w systemie monitoringu, dzięki czemu mamy dokładne informacje na temat dostępności usługi w krytycznych pierwszych dniach po uruchomieniu nowej wersji.
Rozwiązanie gotowe do optymalizacji środowiska IT z perspektywy usługi, dostarczające dokładnych informacji, jakich zasobów dana usługa w danej chwili potrzebuje, jakich zasobów będzie potrzebować w przyszłości oraz jak można zminimalizować koszty nowych wymagań.
Ceny i dostępność
Cena rozwiązania jest uzależniona od modelu licencji. Rozwiązanie HP Business Service Management 9.12 jest dostępne na całym świecie.
Informacje o HP
HP tworzy nowe rozwiązania technologiczne, które mają znaczący wpływ na życie ludzi, biznes i społeczeństwo. Jako największe na świecie przedsiębiorstwo z branży zaawansowanych technologii, HP dostarcza szerokie portfolio produktów, obejmujące drukarki, komputery osobiste, oprogramowanie, usługi i infrastrukturę informatyczną. Więcej informacji na temat HP można znaleźć pod adresem http://www.hp.com/.
Słowa kluczowe: HP BSM, HP Business Service Management