Dnia 7 lutego br. o godz. 10.30 odbędzie się wirtualne seminarium na temat zaawansowanych rozwiązań IT dla handlu i dystrybucji, zorganizowane przez Forrester Research Inc. – wiodącą, niezależną firmę badawczą. Wydarzenie adresowane jest do wszystkich osób zainteresowanych możliwościami systemów informatycznych, które pozwalają na efektywne prowadzenie biznesu w branży handlowo-dystrybucyjnej.
Podczas webinarium przedstawione zostaną m. in. wyniki najnowszego badania „Mid-market Retail Bounces Back”, przeprowadzonego przez Forrester Research wśród europejskich firm średniej wielkości zajmujących się sprzedażą i dystrybucją. Uczestnicy spotkania dowiedzą się między innymi, jakie są priorytety firm z naszego regionu i na co stawiają światowi liderzy oraz jakie rozwiązania IT mogą efektywnie wspomóc ich realizację. Gościem specjalnym wydarzenia będzie George Lawrie, Principal Analyst z Forrester Consulting.
– Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w tym wydarzeniu, ponieważ stanowi ono unikalną okazję do zapoznania się z bieżącą sytuacją europejskiego segmentu małych i średnich przedsiębiorstw w branży handlowo-dystrybucyjnej oraz wzbogacenia dotychczasowej wiedzy w zakresie rozwiązań informatycznych dla tego sektora – mówi Manoj Nair, prezes zarządu, Columbus Polska. – Zmiany zachodzące obecnie na rynku coraz częściej zachęcają handlowców do wykorzystywania technologii, które pozwolą uzyskać lepszą kontrolę nad całą działalnością firmy i maksymalizować wydajność pracowników, a tym samym zyskać możliwość szybszego reagowania, wykorzystywania pojawiających się okazji czy też budowania lojalności wśród klientów. Mamy nadzieję, że ten trend nadal się utrzyma – dodaje Manoj Nair.
Jeden z kluczowych wniosków z przeprowadzonego badania wskazuje, że dla 62% firm średniej wielkości, zajmujących się dystrybucją i handlem, najszybszym sposobem na podniesienie zysków jest lepsze zarządzanie cenami i promocjami. Respondenci, także z Polski, wymieniają ponadto zwiększenie lojalności klientów oraz lepsze zarządzanie popytem jako kluczowe czynniki przewagi konkurencyjnej. Do niedawna przewagę w tych obszarach miały międzynarodowe koncerny, które na rozwiązania IT przeznaczały 5-7 proc. rocznego budżetu. Dla porównania firmy średniej wielkości – tylko 1 proc.
– Firma Microsoft wyznaje ideę „Connected Retail Experience”, oznaczającą łączenie ludzi, procesów i technologii, bez którego niemożliwe jest usprawnienie obsługi klientów, a tym samym zacieśnianie z nimi relacji, jak też wzrost produktywności przedsiębiorstwa i podnoszenie konkurencyjności rynkowej. Mam nadzieję, że mniejsze firmy zaczną podzielać tę ideę i włączać technologie do codziennego prowadzenia biznesu – podsumowuje Adam Komorowski, Dyrektor Działu Aplikacji Biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale Microsoft.
Słowa kluczowe: Adam Komorowski, Forrester Research Inc., George Lawrie, Manoj Nair, Microsoft Dynamics