Podczas piętnastej już edycji Gdańskich Targów Turystycznych organizatorzy szczególne miejsce poświęcili zbliżającym się piłkarskim Mistrzostwom Europy, które mają stać się dla Polski niepowtarzalną kampanią promocyjną. W specjalnie wydzielonej Strefie Mistrzostw swoje stoiska miały wszystkie polskie miasta – gospodarze Euro 2012, delegacje z Ukrainy, oraz goście specjalni.
Centralnym punktem tej części targów była „Hiszpańska Strefa Kibica” przygotowana przez Biuro Radcy ds. Turystyki Ambasady Królestwa Hiszpanii. Reprezentacja tego kraju to nie tylko urzędujący mistrz Świata i Europy w piłce nożnej, ale zespół, który w czasie turnieju gościć będzie w pomorskim Gniewinie i rozegra swoje grupowe mecze na gdańskim stadionie.
Grzegorz Galant z Biura Radcy tak motywuje wybór lokalizacji stoiska: pod względem rozmachu Gdańskie Targi Turystyczne nie są może imprezą największą, ale najważniejszą w północnej części Polski. Motyw mistrzostw Europy był dla nas kluczowy w tym roku i wziąwszy pod uwagę, jak wiele będzie łączyć reprezentację Hiszpanii i Gdańsk w najbliższym czasie – po prostu nie mogło nas tu zabraknąć.
Stoisko Królestwa Hiszpanii jeszcze przed rozpoczęciem targów było szumnie zapowiadane jako jedna z największych atrakcji tegorocznej edycji GTT. Pomysł Hiszpańskiej Strefy Kibica od początku spotkał się z entuzjazmem naszego zespołu – mówi dyrektor GTT Dorota Solochewicz – atrakcje, jakie delegacja Hiszpanii wprowadziła do swojej strefy pozwoliły nam poszerzyć ofertę sportową dla gości w każdym wieku.
„Chcę Hiszpanii!” – pod takim hasłem promowano piękno Półwyspu Iberyjskiego i wysp należących do Królestwa. To samo hasło firmowało piłkarskie aktywności, jakie dla odwiedzających stoisko przygotowała agencja eventów sportowych Proton Event.. Głównym punktem Hiszpańskiej Strefy Kibica była elektroniczna bramka Kick-Point. Uczestnicy oddawali trzy strzały na bramkę precyzyjnie odmierzającą każde trafienie i odpowiadali na pytania dotyczące historii i geografii Hiszpanii. Każdy uczestnik otrzymywał certyfikat z historią gry i pamiątkowy gadżet.
Specjalnie dla Biura Radcy agencja Proton Event przygotowała tor do dryblingu piłkarskiego speed4. Podczas Gdańskich Targów Turystycznych odbyła się polska premiera tej sportowej aktywności. Dzięki systemowi fotokomórek możliwy był pomiar czterech faz biegu z piłką: reakcji na start, biegu po prostej, nawrotu i slalomu. Każdy zawodnik otrzymywał pamiątkowy wydruk z czasem biegu i gadżet z logo „Chcę Hiszpanii!”. Ze względu na bezpieczne podłoże i niski stopień trudności toru ze speed4 korzystać mogły całe rodziny odwiedzające Hiszpańską Strefę Kibica.
Jako dodatkową atrakcję hiszpańskiego stoiska przygotowano pokazy football Freestyle, które wykonywał Radosław Zdunek – finalista Mistrzostw Europy w tej konkurencji i uczestnik popularnego telewizyjnego show „Mam Talent”.
Hiszpańska Strefa Kibica zapewniła rozrywkę zwiedzającym w każdym wieku i dzięki temu hiszpańskie stoisko odwiedziło liczne grono gości. Nie była zatem zaskoczeniem nagroda za „Najlepszy program i atrakcje” 15. Gdańskich Targów Turystycznych, którą na zakończenie imprezy otrzymało Biuro Radcy.
Słowa kluczowe: atrakcje, Chcę Hiszpanii, Dorota Solochewicz, Gdańskie Targi turystyczne, Grzegorz Galant, GTT, Hiszpańska Strefa Kibica, Mistrzostwa Europy