Od wprowadzenia na rynek w czerwcu br. piwo Radler z lemoniadą bije rekordy popularności. W ciągu 1 miesiąca Grupa Żywiec sprzedała wolumen początkowo planowany na cały rok.
Pierwsza z trzech nowości rynkowych Grupy Żywiec w 2012 r. okazała się najlepszą innowacją w historii firmy. Sprzedaż i dotychczas pozytywne reakcje konsumentów przeszły najśmielsze oczekiwania producenta. Radler to jeden z najpopularniejszych w Europie mixów piwa z lemoniadą, jednak sprzedaż w Polsce pobiła dotychczasowe wyniki podobnych inicjatyw w całym regionie.
„Popularność Radlera tkwi w jego unikalnych cechach, których nie ma konkurencja. Jest naturalnie mętny i lekki – zawartość alkoholu na poziomie jedynie 2%. Recepta na sukces to połączenie 40 proc. jasnego piwa Warka z 60 proc. lemoniady z soku cytrusowego” – mówi Przemek Dzierbicki, który w Grupie Żywiec odpowiada za wprowadzenie Radlera na rynek.
W Polsce do niedawna 72 proc. osób deklarowało, że pije piwo co najmniej raz w roku. Dzięki Radlerowi ta grupa na pewno się powiększy.
„Radler poszerza segment piwa. Radlera kupują dorośli konsumenci, którzy do tej pory nie dotykali piwa, a nawet osoby, które stroniły od napojów alkoholowych w ogóle. To niezwykle ważne na nasyconym rynku, którym jest Polska. – dodaje Dzierbicki.
Nowy produkt Grupy Żywiec to odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie odmienności smaku, nowości na polskim rynku piwa oraz lżejszych pod względem ilości alkoholu piw. Tydzień temu Grupa Żywiec wprowadziła na rynek swoją drugą nowość – Desperados RED o smaku guarany. Do końca roku w 50 oddziałach handlowych Grupy Żywiec w całej Polsce będzie można jeszcze kupić trzecie nowe piwo.
W 2011 r. do ponad 20 piw Grupy Żywiec dołączyło aż 10 nowych propozycji. Obecnie ponad 30 piw Grupy Żywiec to najbardziej zróżnicowana oferta na polskim rynku piwa. Najwięcej z nich należy do segmentu premium, w którym Grupa Żywiec jest niekwestionowanym liderem. W tak szerokiej ofercie nawet najbardziej wymagający piwosz znajdzie coś dla siebie.
Słowa kluczowe: grupa żywiec, konsumenci, piwo, Przemek Dzierbicki, Radler, żywiec