Od początku roku potentat polskiego rynku piwa konsekwentnie buduje najbardziej zróżnicowaną ofertę piw na polskim rynku piwa. Wprowadzając Grzańca pod marką Tatra, Grupa Żywiec chce udowodnić, że Polacy którzy są piwnymi ekspertami, piją piwo także poza sezonem letnim.
Tatra Grzaniec to jedyny gotowy produkt tego typu na polskim rynku piwa. Jego wprowadzenie do oferty ponad 30 produktów Grupy Żywiec jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania rynku piwa. Obecnie konsumenci są bardziej otwarci na piwa specjalne, smakowe, o unikalnych recepturach.
„Do tej pory piwo było postrzegane jako produkt sezonowy na lato. Grupa Żywiec wprowadza na rynek swoją kolejną nowość po sezonie, kiedy zwyczajowo następuje spadek zainteresowania Polaków orzeźwiającym piwem na rzecz mocniejszych alkoholi. Mamy nadzieję, że rozgrzewający Tatra Grzaniec zmieni tę sytuację” – mówi Tomasz Hadam z zespołu marki Tatra Grupy Żywiec.
Tatra Grzaniec to unikalnakompozycja piwa jasnego z dodatkiem korzenno-owocowych aromatów. Można w nim doszukać się naturalnych zapachów kardamonu i cynamonu. Tatra Grzaniec nie wymaga dodatkowego przyprawiania – jest gotowy do spożycia po podgrzaniu do temperatury 60-70oC.
Piwo będzie dostępne na rynku tylko od listopada do końca marca 2012 r.
Obecnie Grupa Żywiec posiada najbardziej zróżnicowane portfolio piwnych marek w Polsce – ze 100 aktywnych na rynku oferuje aż 16 marek w ponad 30 wariantach i 5 stylach piwnych. Tylko w tym roku producent m.in. Żywca i Warki wprowadził na rynek 3 warianty niepasteryzowane piw regionalnych (Specjal, Leżajsk I Królewskie), Leżajsk pszeniczne oraz rozpoczął dystrybucję piwa Kilkenny i dwóch odmian Guinnessa. To nie wszystkie nowości, jakie Grupa Żywiec przygotowała dla swoich klientów w tym roku.
***
Tatra – piwo warzone według tradycyjnych receptur, występuje w trzech odmianach: Jasne Pełne, Mocne i Grzaniec. Sprzedawana jest na terenie całego kraju. Od sierpnia 2011r. Tatra jest sponsorem klubu hokejowego MMKS Podhale Nowy Targ.
Tatra jest trzecim najpopularniejszym piwem w Polsce pod względem sprzedaży.
Grupa Żywiec S.A. jest jednym z największych producentów piwa w Polsce oraz częścią Grupy Heineken. Rocznie sprzedaje pow. 12 mln hl piwa warzonego w pięciu browarach w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Brackim Browarze Zamkowym w Cieszynie. Najważniejsze marki Spółki to Heineken, Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Marką flagową jest Żywiec – jedno z największych piw eksportowych w Polsce, sprzedawane za granicą od ponad stu lat, obecnie w ponad 40 krajach świata. Ważną część portfolio Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna), które od 2011 dostępne są także w wariancie niepasteryzowanym. Firma prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Desperados, Paulaner, Murphy’s, Guinness i Kilkenny) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter). 16 marek piwnych w 5 stylach piwnych i 30 wariantach produktowych dystrybuowanych przez Grupę Żywiec stanowi najbardziej zróżnicowaną ofertę piw na polskim rynku piwa. Grupa Żywiec S.A. jest największym pracodawcą w branży i zatrudnia ponad 5500 osób.
Słowa kluczowe: grupa żywiec, piwo, tatra, tatra grzaniec, żywiec