W internecie, niczym grzyby po deszczu, wyrastają kolejne sklepy internetowe. Branży e-commerce rozwija się w oszałamiającym tempie, zmieniając nawyki zakupowe większości z nas. Jakie funkcjonalności powinien mieć sklep online, aby skutecznie przyciągać do siebie klientów?
Newsletter, czyli świeże informacje wprost na skrzynkę e-mail
Nie każdy przedsiębiorca docenia moc dobrze stworzonego newslettera. Rozwiązanie to potrafi przynieść sklepowi wiele korzyści, jednak pod warunkiem, że będzie odpowiednio wykorzystywane. Istotna jest jakość treści, jakie są przesyłane do osób zainteresowanych asortymentem sklepu. Dobrym powodem do wysłania wiadomości może być nowa kolekcja, która pojawiła się w sklepie, sezonowa obniżka czy Black Friday. Wysyłka newslettera powinna odbywać się dość regularnie, choć z wyczuciem. Nikt nie lubi być przecież zasypywany e-mailami o charakterze czysto reklamowym. W newsletterze może znaleźć się porada dotycząca sposobu ubierania czy wystroju wnętrza czy interesujące newsy z branży. Jeszcze lepiej, gdy na pocztę klienta trafi kod rabatowy.
Zadzwoń do mnie, czyli zachęta do działania
W przypadku wielu specyficznych branż klienci sklepów internetowych chcieliby dowiedzieć się czegoś więcej na temat konkretnych produktów. Zazwyczaj kontakt telefoniczny pozwala rozwiać ewentualne pytania i wątpliwości. W aktywacji specjalnego przycisku „Zadzwoń do mnie” pomagają gotowe moduły PrestaShop, które wystarczy zaimplementować w swoim sklepie online. Ta funkcjonalność zdecydowanie ułatwia kontakt z potencjalnym odbiorcą zainteresowanym zakupem, czyni również sklep bardziej przyjaznym i dostępnym miejscem w internecie. Daje także przewagę konkurencyjną i pozwala przyciągnąć większą liczbę klientów. Sprawdź również https://x13.pl/moduly-prestashop/zadzwon-do-mnie-przycisk-callback.html.
Licznik czasu do wysyłki
W zbudowaniu przewagi konkurencyjnej i sprzedaży większej niż dotychczas liczby towarów może pomóc implementacja licznika czasu do wysyłki. Moduł ten sprawia, ze klient od razu wie, jak długo będzie musiał oczekiwać na dostawę produktu, jeżeli złoży zamówienie dokładnie w tej chwili. Funkcjonalność sprawdza się szczególnie w sytuacjach, gdy klientowi zależy na zdążeniu na czas z dostawą produktu, gdyż ten ma być przeznaczony z myślą o urodzinach bliskiej osoby czy Bożym Narodzeniu. Dla klienta jest to również wskazówka, że myślimy o jego komforcie i chcemy dać mu jak najwięcej przydatnych informacji na temat szybkości wysyłki. Dzięki specjalnie opracowanemu modułowi, właściciel sklepu online może samodzielnie skonfigurować czas wysyłki, tekst, wprowadzić sposób odliczania i jego prezentację graficzną.
Źródło: Artykuł partnerski