Polskie linie lotnicze doceniane są za punktualność, natomiast pole do poprawy to jakość obsługi i procesowania odszkodowań. Wśród najpopularniejszych w Polsce linii, najlepiej wypadł LOT, przede wszystkim pod względem oceny procesu rozpatrywania reklamacji. Wysoko w rankingu znajduje się też stołeczne lotnisko Okęcie. Pasażerowie plusują punktualność, pod względem jakości obsługi polskie lotniska powinny brać przykład z zagranicznych portów lotniczych.
Airhelp już po raz szósty stworzył ranking linii lotniczych. Liczyła się punktualność, jakość obsługi oraz realizacja odszkodowań. Bezkonkurencyjne pod względem przyjazności pasażerom okazały się azjatyckie linie: Singapore Airlines (8,73 pkt), Etihad Airways (8,48 pkt) i Qatar Airways (8,46 pkt). Bardzo wysoko ocenione zostały też inne linie latające do naszego kraju, m.in. Austrian Airlines (4. miejsce w rankingu), British Airways (7.), Aer Lingus ( 9.), KLM (11.), Air France (12.). Z najbardziej popularnych wśród naszych rodaków linii, najwyżej znalazł się LOT, tuż przed tanimi liniami Wizz Air (49. miejsce). Za daleką pozycję linii Ryanair (83.) odpowiada w głównej mierze mało sprawne rozpatrywanie reklamacji.
Bez zmian w rankingach portów lotniczych, bezkonkurencyjne okazało się lotnisko znajdujące się w Azji – lotnisko Singapore Changi okazało się bezkonkurencyjne pod względem jakości i obsługi klientów oraz punktualności. Maksymalną liczbę punktów uzyskały też lotniska w Monachium i Hong Kongu.
Na wysokim, 25. miejscu, znajdziemy warszawskie Okęcie. Wysoka lokata to w głównej mierze sprawka punktualności. Wskaźnik 8,42 pkt to więcej, niż otrzymały lotniska w Monachium i Hong Kongu, które ostatecznie znajdziemy na podium.
Przeciętnego dnia na Okęciu mają miejsce 352 starty i lądowania, na najbardziej zatłoczonym na planecie lotnisku Atlanta Hartsfield-jackson Intl– liczba ta sięga blisko 2,3 tys. W ubiegłym roku roku warszawskie lotniska obsłużyły więcej niż 15,5 mln turystów i podróżników. Mimo, że około 85 tys. spośród nich miały możliwość ubiegać się o odszkodowania spowodowane opóźnieniem lub odwołaniem rejsu, większość postanowiła narzekać na jakość obsługi (6 na 10 pkt).
Słowa kluczowe: firmy, linie, lot, podróże, ranking, wakacje