Od dłuższego czasu zastanawiasz się nad zatrudnieniem specjalisty ds. PR? Nic dziwnego. Każda szanująca się firma, niezależnie od tego, jak jest duża, powinna dbać o wizerunek i poziom komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej. Zwykły pracownik biurowy bez odpowiedniego przeszkolenia i co ważniejsze – doświadczenia, nie będzie w stanie zająć się profesjonalnie takim procesem. Jaką więc osobę powinieneś zatrudnić na to stanowisko? Na co zwracać uwagę w procesie rekrutacyjnym i jakie czynniki pomogą Ci podjąć decyzję? Podpowiadamy w najnowszym materiale.
Zanim zatrudnisz pracownika
Jeszcze przed rozpoczęciem rozmów kwalifikacyjnych i wystawieniem ogłoszenia zastanów się, czy potrzebujesz tworzyć nowe stanowisko w swojej firmie dla osoby, która przejmie wszystkie obowiązki związane z relacjami? A może w tej chwili nie możesz sobie pozwolić na dodatkowy etat i wolisz powierzyć swoją firmę opiece agencji PR np. http://wizerunkowo.com/, która wesprze Twoje działania PR realizowane do tej pory? Przemyśl wszystkie za i przeciw, a dopiero potem podejmij decyzję.
Umiejętności
Jeśli jesteś gotowy na zatrudnienie pracownika, dobrze przygotuj się do rekrutacji. Na początek pamiętaj, że nie zawsze liczy się wykształcenie. Prócz papierka wyższej uczelni powinieneś zwrócić uwagę przede wszystkim na doświadczenie kandydatów i ich umiejętności. Podczas rozmowy i zadania kwalifikacyjnego sprawdź 4 najważniejsze umiejętności PR-owca. Pierwszą z nich jest przewijające się przez wiele ogłoszeń o pracę „lekkie pióro”, które sprawi, że teksty tworzone przez Twojego specjalistę będą nie tylko poprawne ortograficznie, interpunkcyjnie i stylistycznie, ale przede wszystkim atrakcyjne dla czytelnika. Po drugie, sprawdź, czy Twój potencjalny pracownik jest ciekawy świata i czy jest na bieżąco ze wszystkim tym, co dzieje się wokół. Kolejną kwestią jest umiejętność planowania, która przyda się przy sporządzaniu strategii PR, porządku działań, kosztów i środków. Ostatnią kwestią jest umiejętność pracy w specyficznych warunkach, a więc nie tylko pod presją czasu, ale przede wszystkim w sytuacji, gdy potrzebne są kreatywne i nieszablonowe rozwiązania, które w przyszłości usprawnią działanie Twojej firmy.
Osobowość
Pamiętaj o tym, że pracownik działu PR powinien być osobą komunikatywną, zaangażowaną, odważną i gotową do podjęcia ryzyka, ale przede wszystkim uczciwą i postępującą zgodnie z zasadami etyki. Musi też być ciekawym świata i otwartym na nowe trendy w komunikacji humanistą (w pełnym tego słowa znaczeniu), na bieżąco śledzącym wszelkie wydarzenia, a przede wszystkim – konkurencję. Powinien wykazywać inicjatywę, masę energii, być oddany swojej pracy i robić to z ogromnej pasji. Odporność na stres będzie dodatkowym atutem.
Ufamy, że nasz krótki poradnik pomoże Ci znaleźć pracownika Twoich marzeń!
Słowa kluczowe: biznes, czym kierować się przy zatrudnianiu, jaki powinien być pracownik PR, jakiego pracownika wybrać, kontakt, praca, public relationship, relacje publiczne, zatrudnianie pracowników