Dachser, działający globalnie operator logistyczny, rozwija w Hiszpanii specyficzny model logistyki B2C, realizując dostawy zamówionych w sklepie DIY wyrobów od producenta bezpośrednio do klienta. Ten sposób dystrybucji świetnie się sprawdza na wyjątkowym hiszpańskim rynku DIY, którego wartość szacowana jest na 3,4 mld euro.
Niekwestionowany ekspert w logistyce międzynarodowej – firma Dachser na terenie Hiszpanii współpracuje z dwoma spółkami: Azkar oraz hiszpańskim Dachser Air & Sea Logistics. Kooperacja dotyczy zarówno rynku krajowego, jak i obsługi przesyłek w imporcie oraz eksporcie. „Działamy w atmosferze oczekiwania” – tak Ralf Meistes, szef usługi Dachser DIY Logistics, opisuje nastroje na Półwyspie Iberyjskim, gdzie operator prowadzi intensywną działalność. Ralf Meistes jest w ścisłym kontakcie zarówno z producentami, jak i marketami DIY, stąd jego doskonała znajomość europejskiego rynku i nastrojów. „Hiszpanie są przekonani, że kryzys się kończy” – podkreśla.
Hiszpańscy producenci mają apetyty na zwiększenie sprzedaży w Europie, tak samo jak detaliści. Obie strony do osiągnięcia swoich celów potrzebują niezawodnego systemu dystrybucji. „Dzięki współpracy z nami, dostawca może zagwarantować sieciom DIY, że wszystkie dostawy dotrą na czas” – wyjaśnia Ralf Meistes.
Dachser dość szybko zaczął inwestować w segment DIY w Hiszpanii. Zaledwie rok temu, jeszcze zanim ktokolwiek odważył się stwierdzić, że kryzys mija, operator nabył całościowe udziały w Azkar, z którym współpracował od 2008 roku. W tym samym czasie przejął również spedytora morskiego i lotniczego – firmę Transunion, która obecnie działa pod nazwą Dachser Spain Air & Sea Logistics. Teraz te dwie firmy współpracują z niemiecką spółką, wspólnie rozwijając usługę DIY Logistics.
Wyjątkowo duży potencjał na rynku materiałów budowlanych mają hiszpańscy producenci płytek ceramicznych, którzy wchodzą na nowe rynki, zwłaszcza poprzez sieci DIY. Dachser realizuje dla nich model logistyki business–to–consumer: np. francuskie sieciowe sklepy DIY posiadają w swojej ofercie wysokiej jakości płytki hiszpańskie, nie mając ich na stanie, a wszystkie zamówienia są dostarczane bezpośrednio na prywatne adresy we Francji.
Azkar, hiszpańska spółka Dachser, również posiada znaczące doświadczenie na krajowym rynku B2C. Kupowanie produktów w marketach budowlanych na zamówienie generalnie jest bardziej popularne w Hiszpanii, niż w innych krajach europejskich. Prognozy wskazują, że taki rodzaj dystrybucji będzie w najbliższych latach zyskiwał na popularności, co oznacza dobry czas dla logistyki. Jak ocenia Ralf Meistes z Dachser: „Branżę DIY czeka jeszcze bardziej dynamiczny rozwój”.
O Dachser:
Dachser oferuje kompleksową logistykę transportu, magazynowania oraz usługi dodane dla klientów w trzech obszarach biznesowych: Dachser European Logistics, Dachser Food Logistics i Dachser Air & Sea Logistics. Kompleksowe i interdyscyplinarne usługi, takie jak logistyka kontraktowa, konsulting oraz rozwiązania branżowe uzupełniają ofertę firmy. Gęsta sieć transportowa w Europie i na świecie wraz ze zintegrowaną technologią informatyczną umożliwiają świadczenie inteligentnych usług logistycznych o zasięgu globalnym.
Z pracownikami w liczbie 25.000 w 471 lokalizacjach na całym świecie, Dachser w 2013 roku osiągnął przychody w wysokości prawie 5 miliardów euro i obsłużył około 70 mln przesyłek.
Więcej informacji: www.dachser.pl
Słowa kluczowe: Dachser, ekspansja, Hiszpania