Największa z należących do archipelagu Azorów atlantycka wyspa Św. Michała, położona prawie w połowie odległości pomiędzy Lizboną a Nowym Jorkiem, w dniach 15-17 maja będzie gościć czołówkę europejskich kierowców rajdowych. Rajd Azorów, rozgrywany pośród zapierających dech w piersiach egzotycznych krajobrazów, to piąta runda Rajdowych Mistrzostw Europy. Debiutująca w imprezie załoga Kajetanowicz/Baran, na 18 szutrowych odcinkach specjalnych będzie walczyć m.in. z dwukrotnym triumfatorem imprezy i trzykrotnym Mistrzem Portugalii Bruno Magalhaes’em oraz kierowcami fabrycznymi Peugeot Rally Academy. Na terenie wyspy, której powierzchnia jest niewiele większa od Warszawy, a w najszerszym miejscu brzegi oceanu dzieli zaledwie 16 kilometrów, organizatorzy wytyczyli trasę o łącznej długości ponad 760 kilometrów, w tym 241 oesowych. Na reprezentantów LOTOS Rally Team i ich rywali czekają ekstremalnie kręte i wąskie oesy, gdzie precyzja będzie miała ogromne znaczenie, gdyż najmniejszy błąd może wiele kosztować. Wśród szutrowych oesów nie zabraknie oszałamiającego odcinka Sete Cidades, którego trasa prowadzi po grzbiecie krateru wulkanu. Relację na żywo z obu przejazdów tego najdłuższego odcinka w rajdzie, a także z dwóch sobotnich prób – oesów Tronqueira, kibice w blisko 60-ciu krajach będą mogli obejrzeć na antenie Eurosportu. Kapryśna pogoda sterowana wpływem Atlantyku może zmienić w mgnieniu oka suche i twarde szutry w błotnistą, ekstremalnie śliską i nieprzyczepną nawierzchnię. Nieprzewidywalność aury i radykalne zmiany warunków na trasie rajdu to dodatkowe utrudnienie dla załóg. Wybór pozycji startowej i odpowiedni dobór opon będą miały niebagatelne znaczenie podczas rywalizacji.
Kajetan Kajetanowicz: Lecimy na rajd w całkowicie nieznane nam rejony – to dla mnie jak wyprawa niemalże na koniec świata :). Trasa rajdu jest imponująca. Legendarny oes Sete Cidades prowadzący dookoła krateru wygasłego wulkanu ze stromymi zboczami i przepaściami mocno działa na wyobraźnię!
Wiem, że po dobrym wyniku pod Akropolem oczekiwania kibiców są spore, ale przed każdym rajdem czujemy w zespole tą samą odpowiedzialność. Czas między startami przepracowuję bardzo intensywnie i myślę, że zarówno ja, jak i nasza rajdówka Ford Fiesta R5, jesteśmy dobrze przygotowani, aby zmierzyć się z bardzo specyficznymi szutrami na Azorach. Przed sezonem nie wyobrażałem sobie jak trudne i inne od siebie są rundy Mistrzostw Europy. O tym rajdzie mówi się, że to ekstremalne i bardzo duże wydarzenie, podczas którego należy spodziewać się niespodziewanego. Rajd rozpoczyna się za kilkanaście dni. Nas cieszy każda upływająca sekunda, która przybliża do startu w tej niesamowitej imprezie.
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także CUBE.ITG i Driving Experience.
Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
***
Kajetan Kajetanowicz /ur. 5 marca 1979 r./ – czterokrotny Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w latach 2010-2013.
Dwa razy z rzędu (w sezonach 2010 i 2011) odniósł zwycięstwo w Rajdzie Polski, czego nie udało się dokonać żadnemu Polakowi od prawie 90 lat. Sukces ten powtórzył w 2013 roku, wygrywając po raz trzeci w karierze ten najbardziej prestiżowy rajd w naszym kraju. Aktualny Mistrz Polski jest jednym z nielicznych na świecie kierowców jeżdżących autem wywodzącym się z grupy N, który skutecznie nawiązuje walkę z kierowcami startującymi samochodami Super 2000.
Swoje doskonałe tempo Kajetan potwierdził kolejny raz w 2013 roku. Wygrał wszystkie rozegrane rundy LOTOS Rally Team, rozpoczynając od czterech asfaltowych – triumfował w Rajdzie Świdnickim, Wisły, Karkonoskim oraz Rzeszowskim, a następnie zwyciężył w dwóch szutrowych – rozgrywanym na Litwie Rajdzie Kauno Ruduo oraz w łączonej rundzie Mistrzostw Europy i Polski – Rajdzie Polski. Trzecie na przestrzeni czterech lat zwycięstwo w Rajdzie Polski to historyczne osiągnięcie. Kajetan jest jednym z pięciu kierowców, który w dotychczasowych 70 edycjach wygrał Rajd Polski trzy i więcej razy. Tylko Kajetanowicz z Baranem powtórzyli swój sukces tutaj, odkąd Rajd Polski gości w Mikołajkach.
Kajetan Kajetanowicz jest także wieloletnim instruktorem w szkole doskonalenia jazdy. Od lat propaguje bezpieczeństwo i skutecznie namawia do doskonalenia umiejętności za kierownicą. Popularny Kajto jest także wielokrotnym laureatem prestiżowego plebiscytu na najlepszego kierowcę rajdowego organizowanego przez Radio Luz oraz serwis Toprally.
Jarosław Baran /ur. 24 grudnia 1967 r./ – od 2009 roku tworzy załogę z Kajetanem Kajetanowiczem. Jest jednym z najbardziej doświadczonych pilotów rajdowych w Polsce. Startuje nieprzerwanie od 1992 roku, wierny barwom Automobilklubu Krakowskiego. Choć pochodzi z rodziny o rajdowych tradycjach, to jego kariera nie zaczęła się obiecująco. Ze zdecydowaną pomocą taty wystartował w swoim pierwszym rajdzie jako kierowca. Nie dojechał do mety, ponieważ… nie mógł jej odnaleźć. Postanowił, więc dokładnie zgłębić zagadnienie pilotażu i dziś ma na koncie ponad 200 startów, z czego ponad połowę w rajdowych mistrzostwach Polski. W 2001 roku jako pilot Janusza Kuliga wywalczył tytuł Wicemistrza Europy. Zdobył ponad dwadzieścia tytułów w różnych klasach i grupach, w tym siedem tytułów Mistrza Polski w klasyfikacji generalnej, z czego cztery ostatnie w parze z Kajetanem Kajetanowiczem. Od lat dzieli się swoją wiedzą w ramach autorskiego projektu Szkoły dla Pilotów i z tego powodu często nazywany jest „profesorem”.
PARTNERZY ZESPOŁU
Grupa LOTOS
Grupa LOTOS jest koncernem naftowym zajmującym się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Produkuje i dostarcza m.in. benzynę bezołowiową, olej napędowy oraz paliwo lotnicze. Koncern specjalizuje się także w produkcji i sprzedaży olejów smarowych i asfaltów. W skład Grupy kapitałowej LOTOS wchodzi 15 spółek. W 2012 r. Grupa LOTOS odnotowała 33 mld zł przychodów. Grupa LOTOS wpiera liczne programy społeczno-sportowe oraz sponsoruje dyscypliny sportowe: narciarstwo, piłkę nożną, koszykówkę, siatkówkę, lekkoatletykę, taniec sportowy, kolarstwo szosowe, wyścigi samochodowe, wyścigi motorowe na żużlu, rajdy samochodowe i terenowe. Grupa LOTOS jest m.in. tytularnym sponsorem Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2013 oraz 70. Rajdu Polski.
Więcej informacji na stronie: www.lotos.pl
Paliwa LOTOS Dynamic dzięki unikalnej recepturze pozwalają na pełne wykorzystanie mocy silnika oraz lepsze przyspieszenie zdecydowanie poprawiając dynamikę, czas reakcji i osiągi samochodów. Dodatkowo zastosowane w tym paliwie komponenty znacznie obniżają tarcia w silniku oraz chronią zbiorniki i instalacje paliwowe przed korodowaniem. W maju 2009 r. za wprowadzenie do sprzedaży paliw Dynamic spółkę LOTOS Paliwa uhonorowano nagrodą „Europrodukt”. Rok wcześniej paliwo zdobyło m.in. tytuł „Produkt Roku” podczas XV edycji Targów Stacja Paliw 2008 oraz „Top Produkt Pomorza” w plebiscycie zorganizowanym przez redakcję „Dziennika Bałtyckiego”. W roku 2010 paliwa LOTOS Dynamic po raz kolejny otrzymały prestiżową nagrodę Złotego Lauru Konsumenta, a w 2011 Grand Prix Laur Klienta. Szczegółowe informacje na temat supernowoczesnych paliw Dynamic oraz specjalnych promocji związanych z ich zakupem znajdą Państwo na stronie www.lotosdynamic.pl/
CUBE.ITG
Spółka CUBE.ITG SA (wcześniej Microtech International) powstała w 1990 roku. W 2012 r., w trakcie trwającego połączenia trzech znaczących podmiotów na rynku IT (Microtech International, CUBE. Corporate Release oraz Innovation Technology Group), firma zmieniła nazwę z Microtech International na CUBE.ITG. Połączenie 3 spośród 4 spółek Grupy Kapitałowej (Spółka SI ALMA nadal działała osobno) w jeden podmiot oznacza powstanie na polskim rynku IT ważnego gracza, który dysponuje zespołem 550 specjalistów z różnych dziedzin informatyki, posiadających wieloletnie doświadczenie, unikatowe kompetencje i know-how w obszarach kompleksowej implementacji rozwiązań informatycznych w dużych i średnich przedsiębiorstwach.
CUBE.ITG posiada Oddziały w największych miastach Polski: Warszawa, Wrocław, Poznań, Kraków i Gdańsk oraz 25 punktów serwisowych. Więcej informacji na stronie: www.cubeitg.pl
Driving Experience – A d r e n a l i n a w s t a n d a r d z i e
Marka dla wielu znana pod dotychczasową nazwą SJS Experience; od 2006 r. związana z Kajetanem Kajetanowiczem. Swą działalność skupia głównie na realizacji eventów motoryzacyjnych dla firm na torach wyścigowych w Polsce oraz za granicą. Oferuje spotkania od klasycznego team-building’u aż po zaawansowane, nietypowe spotkania dla klientów czy partnerów zleceniodawcy. Niezapomniane emocje podczas organizowanych imprez oparte są zarówno na legendzie samochodów sportowych, jak i doświadczonej kadrze instruktorów. Do dyspozycji swoich gości Driving Experience oddaje jedyny taki w Polsce park maszyn. W jej stajni znajdziemy m.in. niesamowite Lamborghini Gallardo, Ferrari 458 Italia, SLS AMG czy Porsche 911 budzące podziw zwłaszcza z pozycji kierowcy pokonując pod okiem instruktora kolejne sekcje toru wyścigowego. Dla fanów rajdowych emocji nie mogło oczywiście zabraknąć kultowych Subaru Impreza i Mitsubishi Lancer. Choć imponujące, samochody byłyby jednak niczym bez umiejących budować pozytywne pokłady emocji instruktorów Driving Experience, wśród których od lat, na stałe obecny jest Kajetan Kajetanowicz. W grupie kapitałowej Driving Experience znajdują się również inny znany brand – Szkoła Jazdy Subaru.Więcej informacji na stronie: www.drivingexperience.pl
Słowa kluczowe: Ocean Atlantycki, rajd, rywalizacja