Tego jeszcze nie było! Medicover, jako pierwsza firma w branży medycznej, przeprowadził innowacyjną kampanię crowdsourcingową. Skierowana do społeczności internetowych kampania „Chce się żyć! –Sfilmuj swoje zdrowie” pokazała, że odwołanie się do „mądrości tłumu” daje świetne rezultaty.
Aż 124 filmy pokazujące siłę pozytywnej energii, obejrzane ponad 60 000 razy, to wymierny efekt kampanii crowdsourcingowej Medicover. Uczestnicy projektu mieli w krótkim filmie opowiedzieć, czym jest dla nich zdrowie i pokazać swoją radość z życia w zdrowiu. Na zgłaszanie filmów ich autorzy mieli półtora miesiąca. Internauci mogli głosować na najlepszy film poprzez aplikację na profilu Medicover na Facebooku. Na finalistów i zwycięzców czekały nagrody pieniężne. Specjalne nagrody przyznano także głosującym Internautom.
– Nasza kampania to pierwsze tego typu działanie w branży medycznej, stwarzające możliwość współtworzenia marki Medicover także przez osoby, które nie są naszymi klientami – mówi Katarzyna Borek – kierownik ds. strategii marki Medicover w Internecie – Skierowaliśmy nasze pytanie do szerokiego grona odbiorców, licząc na to, że uczestnicy akcji w niekonwencjonalny sposób opowiedzą nam o tym, co w obszarze zdrowia jest dla nich najważniejsze i jak to postrzegają.
Poprzez tego typu akcję Medicover zbliżył się do społeczności internetowych, i wszedł z nimi w interakcję. Projekt „Chce się żyć!- Sfilmuj swoje zdrowie”, to prawdziwe, autentyczne kreacje, które wniosły świeże spojrzenie na problematykę zdrowego stylu życia oraz dbania o własne zdrowie. Uczestnicy akcji w niekonwencjonalny sposób pokazali, jak postrzegają i rozumieją pojęcie „zdrowie”. Zdecydowana większość odwoływała się do sportu i aktywnego trybu życia. W wielu filmach twórcy zwracali uwagę jak ważne dla zdrowia jest właściwe odżywianie. Ta cenna wiedza i fragmenty nagrodzonych prac zostały już wykorzystane przez Medicover do stworzenia specjalnego filmu o zdrowiu i konkursie http://www.youtube.com/watch?v=_EWPZkHUDTI
Film w wersji mp.4 można pobrać: https://www.dropbox.com/s/uz6w9hqvbakjxwn/Medicover_CS-v07_FULL.mp4
Słowa kluczowe: branża, działanie, Kampania, medicover, wygrana