Netia wprowadziła nową ofertę kompleksowych usług zintegrowanej komunikacji (Unified Communications) dla biznesu o nazwie Netia Office Anywhere™, oparte na rozwiązaniu firmy Microsoft – Lync 2013. Netia jest pierwszym operatorem w Europie, który wdrożył i zintegrował ze swoim systemem telefonii IP to innowacyjne rozwiązanie komunikacyjne.
Netia Office Anywhere™ (NOA), to przystępne cenowo narzędzia komunikacyjne, dostępne dla wszystkich klientów biznesowych – od mniejszych firm aż po największe korporacje. Dzięki NOA użytkownicy korzystają z jednej aplikacji, która integruje różne kanały komunikacji. Elementy Netia Office Anywhere™: np. pełna integracja z usługami telefonii stacjonarnej, zarządzanie statusem obecności, współdzielony kalendarz, wspólna książka adresowa czy synchronizacja z różnymi urządzeniami mobilnymi, pozwalają na znaczną oszczędność czasu.
Netia, jako jedyny dostawca w Polsce, oferuje rozwiązania Lync 2013 w pełni zintegrowane z usługami telefonii IP. W praktyce oznacza to, że wystarczy kliknąć na odpowiedni kontakt w dowolnej aplikacji, a aparat telefoniczny sam wybierze odpowiedni numer i nawiąże połączenie.
Według definicji stworzonej przez firmę analityczną Audytel, rozwiązanie Komunikacji Zintegrowanej (Unified Communications – UC) zawiera:
– połączenia głosowe,
– połączenia wideo,
– tele/wideokonferencje w ramach systemu,
– tele/wideokonferencje przez www (z dowolnego komputera i miejsca),
– e-mail – bez względu na miejsce i czas przebywania,
– obecność (presence),
– komunikator tekstowy (Instant Messaging),
– systemy zapowiedzi głosowych (IP contact center),
– integracja z obecnie używanymi systemami (PABX, ISDN, itp.),
– połączenia wideo wysokiej jakości (telepresence),
– aplikacje pracy grupowej (udostępnianie dokumentów/ekranu),
– aplikacje na urządzenia mobilne.
Usługa Netia Office Anywhere™ całkowicie wypełnia powyższą definicję i, jako jedna z nielicznych oferowanych na polskim rynku, w pełni zasługuje na używanie określenia Unified Communications.
Zero inwestycji, zawsze najnowsze oprogramowanie
Przejście na rozwiązanie Netia Office Anywhere™ nie wymaga od klientów jakichkolwiek nakładów inwestycyjnych (np. zakupu serwera pocztowego, modernizacji obecnie funkcjonującego systemu telefonicznego). Co więcej, w ramach abonamentu NOA firmy zawsze mają dostęp do najbardziej aktualnych na rynku wersji oprogramowania firmy Microsoft.
Stały backup danych w centrach danych zaprojektowano tak, aby chroniły dane przed wszelkiego rodzaju niespodziewanymi wydarzeniami. Dzięki temu zapewniają całkowite bezpieczeństwo przesyłanych i przechowywanych informacji. Dostęp do poczty firmowej czy komunikatora możliwy jest z dowolnego miejsca na świecie, z dowolnego urządzenia, także poprzez przeglądarkę internetową.
Oferta Netia Office Anywhere™ jest na tyle uniwersalna, że umożliwia dalsze wykorzystywanie dotychczasowego serwera pocztowego MS Exchange. W takim przypadku Netia spaja lokalne rozwiązanie klienta ze swoimi usługami (m.in. integruje lokalne usługi Microsoft z telefonią IP).
Większa dostępność, szybszy przepływ informacji
Dzięki NOA, stosowane dotąd oddzielnie urządzenia oraz różnorodne systemy teleinformatyczne stają się elementami jednego, spójnego i kompleksowego rozwiązania. Przepływ informacji wewnątrz firmy jest szybszy i bardziej efektywny. Zintegrowane kanały kontaktowe zapewniają automatyczne kierowanie połączeń do różnych terminali końcowych, w zależności od wybranego środka komunikacji i aktualnego statusu użytkownika. Pracownicy mogą więc znacznie szybciej kontaktować się między sobą bez konieczności zastanawiania się, który kanał komunikacji wybrać w danym momencie.
– Stworzyliśmy ofertę komunikacji zintegrowanej, bo sami stale pracujemy nad zwiększaniem efektywności, poprawą jakości i dostępnością naszych pracowników dla klientów. Używamy wideorozmów i widzimy znaczne oszczędności na podróżach służbowych. W Netii ważny jest dla nas łatwy dostęp i szybka komunikacja. W tym pomocne są funkcje: obecność czy komunikator tekstowy. Rozwiązanie, które oferujemy daje pracownikom dużą elastyczność i przenosi nas na zupełnie inny poziom komunikacji w biznesie – mówi Renata Filipek-Baryłowska, Dyrektor Komercyjny Pionu Klientów Biznesowych w Netii.
Od poczty e-mail do wideokonferencji
Usługa Netia Office Anywhere™ oferowana jest przy współpracy z firmą Neostratus – jednym z najbardziej doświadczonych dostawców usług cloud computing w naszym regionie.
Rozwiązanie Netia Office Anywhere™ zawiera: klienta poczty elektronicznej (pełna wersja instalacyjna Microsoft Outlook 2010), hostowane skrzynki pocztowe (najnowsza wersja Microsoft Exchange), zintegrowany m.in. z telefonią IP komunikator biznesowy (Lync), tzw. biuro w komórce, czyli aplikację MS Active Sync, umożliwiającą bieżący dostęp do firmowej poczty e-mail, kontaktów i kalendarza poprzez różnego typu urządzenia mobilne (iOS, Android, Windows). W ofercie NOA dostępne są także rozwiązania wspierające pracę grupową (Microsoft SharePoint, umożliwiający m.in., tworzenie wewnątrzfirmowych baz wiedzy, intranetów, czy współdzielenie wybranych zasobów przez Internet) oraz wideokonferencji i prezentacji on-line (Lync). Więcej materiałów informacyjnych oraz cennik znajduje się na stronie: http://biznes.netia.pl/noa.html
Słowa kluczowe: e-mail, netia, Netia Office Anywhere, przepływ informacji, Większa dostępność