„Rzeczpospolita” po raz dziewiąty z kolei ogłosiła wyniki rankingu najcenniejszych polskich marek podczas wtorkowej gali wręczenia nagród. Wśród laureatów znalazł się Merlin.pl, który awansował do pozycji wicelidera wśród najlepszych i najbardziej wartościowych Brandów konsumenckich w 2012 roku.
Podstawowym kryterium rankingu jest weryfikacja tego na ile miary jakościowe tj. rozpoznawalność, prestiż czy lojalność, wpływają na wartość marki, co w przypadku sklepu internetowego Merlin.pl przełożyło się na znakomite wyniki wśród wszystkich wskaźników.
Moc marki wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 90 punktów i zaowocowała drugim, najlepszym wynikiem w kategorii handel. Sklep awansował tym samym z ubiegłorocznego – czwartego miejsca na pozycję wicelidera.
Sukces firmy jest owocem wieloletniej pracy nad urzeczywistnieniem koncepcji stworzenia wielobranżowego sklepu wysyłkowego, kojarzonego z hobby i life stylem, który podąża za potrzebami konsumentów.
W najbliższym czasie Merlin.pl zamierza wprowadzić duże zmiany w wyglądzie strony oraz funkcjonalnościach, które z pewnością pomogą w dalszym udoskonalaniu marki i umocnieniu pozycji w branży.
Słowa kluczowe: laureat, merlin, Merlin.pl, ranking, sklep internetowy