Forrester Research Inc., wiodąca niezależna firma badawcza, wyróżniła rozwiązanie Microsoft Dynamics AX for Retail w autorskim raporcie „The Forrester Wave™: Point of Service, Q2 2012”. Publikacja przedstawia, w jaki sposób różne rozwiązania Point of Service (POS) pozycjonują się względem siebie, dostarczając osobom odpowiedzialnym za rozwój systemów informatycznych w firmach wskazówek przy wyborze odpowiednich rozwiązań, spełniających potrzeby danego przedsiębiorstwa. Microsoft zajął pierwsze miejsce w klasyfikacji generalnej pod względem strategii, wizji, planu działania oraz zaawansowanych funkcjonalności rozwiązań POS.
Tegoroczne zestawienie porównuje 10 globalnych dostawców rozwiązań Point of Service, uszeregowanych według 70 kryteriów zgrupowanych w 3 główne kategorie: aktualna oferta (podstawowe i zaawansowane funkcjonalności, w tym standardowe możliwości Point of Sale, rodzaje transakcji, bezpieczeństwo, architektura oraz rozszerzone możliwości POS, takie jak mobilność, opcje back-office, adaptacja do rynków międzynarodowych), strategia (wizja i plan dalszego rozwoju produktu, zaangażowanie, strategia dotycząca usług i wsparcia, struktura cenowa i koszty rozwoju) oraz pozycja na rynku (lokalizacja geograficzna, elastyczność wdrażania, zakres implementacji, podstawa instalacji).
Raport uwzględnia rozwiązania 10 dostawców, którzy zadeklarowali najwyższy dochód ze sprzedaży rozwiązań typu Point of Sale i Point of Service. Wszystkie rozwiązania zostały wymienione przez klientów z sektora retail w badaniach Forrestera co najmniej 10 razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy i są w stanie wesprzeć firmy z sektora retail prowadzące działalność w wielu krajach jedocześnie.
Z raportu wynika, że „Microsoft posiada najbardziej imponujący plan rozwoju produktu, wyróżnia się najskuteczniejszą integracją z sieciami społecznościowymi, mobilnością, jak również najbardziej kompleksowym podejściem do wielowalutowości. Microsoft oferuje także największąkonfigurowalnośćinterfejsu użytkownikaoraz potencjał pozwalający wzbudzić jeszcze większe zainteresowanie konsumentów„.
Co więcej, sprzedawcy postrzegają obecnie inwestycje w ITjako kluczowyczynnikdecydujący o możliwości dostarczenia zróżnicowanej oferty, zyskania przywództwa i osiągnięcia długoterminowegosukcesu.Microsoftma wyjątkową pozycjęjako dostawcarozwiązania, którełączy wszystkiekluczowe aspekty – możliwość korzystania z niego w dowolnymkanale orazza pośrednictwem dowolnegourządzenia oferującego zakres funkcji dopasowanych do poszczególnych stanowisk.
– Cieszymy się, że po raz kolejny nasze rozwiązanie zostało uwzględnione w tak ważnym badaniurynkowym – komentuje Adam Komorowski, dyrektor działu aplikacji biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale firmy Microsoft. – Branża retail podlega dynamicznym transformacjom, co obserwujemy na podstawie nowych zapytań ze strony klientów, którzy chcą dopasować swój biznes do upodobań konsumentów, a te – jak wiemy – są zmienne. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby zapewniać klientom kompleksowe, elastyczne i skalowalne rozwiązania, które pozwalają przełożyć funkcjonowanie sklepu na zadowolenie klientów – dodaje.
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo, Forrester Research, Microsoft Dynamics, mobilność, rozszerzone możliwości