W połowie czerwca br. w Warszawie odbyła się konferencja HRcamp „Rekrutacyjne Rewolucje”, na której zostały przyznane pierwsze w Polsce nagrody Employer Branding Star. Konkurs wyróżnił najlepsze działania z zakresu budowania wizerunku pracodawcy w Polsce w ostatnim roku. Inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem wśród pracodawców – udział w konkursie wzięło kilkadziesiąt firm, które zgłosiły 45 prac w 6 kategoriach. Prace oceniali eksperci budowania wizerunku pracodawcy, marketingu, rekrutacji oraz HR z Polski i z zagranicy. Ocena każdej z prac konkursowych uwzględniała trzy kryteria: strategię, realizację oraz efekty.
W ramach konkursu Employer Branding StarsGrupa Żywiec otrzymała wyróżnienia aż w dwóch kategoriach: Najlepsza wewnętrzna kampania Employer Branding – za Program Adaptacyjny Jasny Pełny Start oraz Najlepsza strona kariery.
„Poprzez nasze działania z zakresu Employer Brandingu konsekwentnie budujemy wizerunek Grupy Żywiec jako pracodawcy z wyboru. Nasza aktywność w tym zakresie kierowana jest zarówno do osób, które już dziś są naszymi pracownikami (np. wewnętrzne kampanie wizerunkowe), jak i tych, które naszymi pracownikami mogą zostać w przyszłości (np. strona www poświęcona możliwościom realizowania kariery zawodowej w GŻ). Otrzymane nagrody potwierdzają, że stosowane przez nas metody i narzędzia doskonale służą temu celowi” – Robert Bębenek, Dyrektor Grupy Żywiec ds. Rozwoju i Rekrutacji
To nie jedyne wyróżnienia dla jednego z najlepszych pracodawców w Polsce w ostatnim czasie. Pod koniec ub. roku Grupa Żywiec zajęła 3. miejsce w badaniu Universum Idealny Pracodawca 2012. Natomiast 30 maja w Warszawie na konferencji Employer Branding Management Summit największy pracodawca w branży piwnej otrzymał wyróżnienie w kategorii Doskonała Kampania Internetowa za kampanię rekrutacyjno–wizerunkową X-edycji Programu Stażowego w ramach konkursu Employer Branding Excellence Awards.
Grupa Żywiec jako pracodawca
Grupa Żywiec na tle firm FMCG wyróżnia się niskim wskaźnikiem rotacji. Największy pracodawca w branży piwnej (ponad 5000 zatrudnionych w Browarach w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku i Cieszynie, Centrum Obsługi Klienta w Katowicach, Centrum-Finansowo-Księgowym i ponad 50 oddziałach handlowych w całej Polsce) cieszy się ogromną popularnością wśród osób poszukujących pracy. Na jedno stanowisko Przedstawiciela Handlowego GZ otrzymuje średnio ponad 300 zgłoszeń. Profil GZ na największym portalu dla poszukujących pracy pracuj.pl jest 7. najbardziej popularnym w sektorze FMCG. Rocznie odwiedza go 40 000 osób zainteresowanych pracą w GZ. W firmie oferującej Żywiec, Warkę i 30 innych piw chcą pracować także studenci. W 2011 r. na 8 miejsc w programie stażowym wpłynęło prawie 1300 aplikacji. Od kilku lat w badaniu Idealny Pracodawca Universum Professional GZ zajmuje miejsca w pierwszej 10.
Słowa kluczowe: Employer Branding Star, grupa żywiec, Najlepsza strona kariery, pracodawca, wewnętrzna kampania, Wyróżnienie, żywiec