Paweł Kukiz i Jarosław Kaczyński są jedynymi politykami, których medialność spadła w maju – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Także formacja Kukiz’15 odnotowała spadek zainteresowania dziennikarzy. Z kolei mocno zyskało PSL.
W najnowszym raporcie „Scena Polityczna” liderem pod względem liczby publikacji nadal pozostaje Prawo i Sprawiedliwość, jednak drugie miejsce i jednocześnie największy wzrost zainteresowania mediów dotyczył Polskiego Stronnictwa Ludowego. Na temat partii ukazało się aż o 90 proc. więcej materiałów niż w marcu. Na podium uplasowała się także Platforma Obywatelska z wynikiem 17,1 tys. doniesień medialnych, a tuż za nią znalazły się ugrupowania: Nowoczesna (10,6 tys. publikacji), Kukiz’15 (7,6 tys.) i Mniejszość Niemiecka (zaledwie 280 materiałów).
W maju zwiększył się wolumen publikacji, które się ukazały w prasie, radiu, telewizji i na portalach internetowych w nawiązaniu do Mniejszości Niemieckiej i Nowoczesnej. W tym samym czasie spadła liczba materiałów o partii Prawo i Sprawiedliwość oraz Platformie Obywatelskiej. PO przegrało z PiS także pod względem ekwiwalentu reklamowego. AVE materiałów dla prawicy wyniosło 584 mln złotych. Z kolei dla PO – 299,7 mln złotych. O liderze zestawienia najczęściej pisały redakcje TVN24, Polsat News, TVP Info oraz Radio TOK FM.
Najbardziej medialnym liderem formacji został ponownie Jarosław Kaczyński. Na jego temat ukazało się 12,1 tys. tekstów – ponad dwukrotnie więcej niż o Grzegorzu Schetynie, który zajął druga lokatę. Polityk uzyskał wynik 5 tys. doniesień medialnych. Tuż za nim w zestawieniu najpopularniejszych liderów partii politycznych znalazł się Ryszard Petru (4,9 tys. publikacji). Na czwarte miejsce awansował Władysław Kosiniak-Kamysz (2,9 tys.), który wyprzedził Pawła Kukiza (2,1 tys.) i Ryszarda Gallę (30 materiałów).
Źródło: Press-Service Monitoring Mediów
Słowa kluczowe: Kukiz'15, Nowoczesna, PiS, po, polityka, psl