Marka Pepsi została oficjalnym Partnerem Fundacji Akademia Piłkarska Legii Warszawa. Pierwszym elementem współpracy jest inicjatywa „Wspieraj piłkarskie talenty”, w ramach której do sklepów trafiła specjalna, limitowana edycja puszek Pepsi. 10% zysków uzyskanych z ich sprzedaży zostanie przekazane na rzecz Fundacji.
Ideą akcji jest wsparcie utalentowanej piłkarsko młodzieży skupionej wokół Legii Warszawa. Na rynku pojawiły się już pierwsze puszki z limitowanej edycji. Ich projekt graficzny zawiera elementy bliskie warszawskim kibicom takie jak nawiązanie do barw Klubu oraz logo Fundacji Akademia Piłkarska Legii Warszawa.
Współpraca z silną marką jaką jest Pepsi to szansa na rozwój Akademii. Chcemy, aby liczba trenujących u nas chłopców stale rosła. Zależy nam również na zapewnieniu naszym podopiecznym odpowiednich warunków do rozwoju ich piłkarskich umiejętności. Dzięki akcji „Wspieraj piłkarskie talenty” możemy przybliżyć realizację tych celów – mówi Leszek Miklas, Prezes Zarządu Fundacji Akademia Piłkarska Legii Warszawa.
Akcja ma charakter regionalny. Puszkę można nabyć w sklepach na terenie Warszawy i wybranych miast Mazowsza, a także w Oficjalnym Sklepie Legii Warszawa usytuowanym na Pepsi Arenie. Łącznie w sprzedaży znajdzie się kilkaset tysięcy limitowanych puszek w sugerowanej cenie detalicznej 1,69 PLN. Planowane zakończenie akcji to maj 2012.
Chcieliśmy, aby mechanizm akcji był transparentny. 10% zysku ze sprzedaży limitowanej edycji puszek Pepsi przekażemy na rzecz Fundacji Akademia Piłkarska Legii Warszawa. Im więcej puszek kupią nasi konsumenci, tym większe będzie wsparcie dla Akademii. Każdy może mieć osobisty wkład w rozwój młodych piłkarzy, którzy w przyszłości mają szansę osiągnąć sukces w zawodowym futbolu – mówi Marek Kołtonik, Marketing Manager, PepsiCo.
Akcji „Wspieraj piłkarskie talenty” towarzyszy dedykowana strona internetowa www.pepsiakademia.pl. Można na niej znaleźć dodatkowe informacje na temat inicjatywy oraz listę w sklepów, w których dostępne są puszki z limitowanej edycji.
Współpraca z Fundacją Akademia Piłkarska Legii Warszawa jest elementem wieloletniej strategii marki Pepsi, która zakłada wspieranie piłki nożnej. U jej podstaw leży globalny projekt Pepsi Refresh czyli orzeźwienie świata. Polega on na realizacji projektów ważnych z punktu widzenia lokalnych społeczności. Marka Pepsi współpracuje z wieloma klubami piłkarskimi oraz zawodnikami, zarówno w Polsce jak i na całym świecie. W 2011 roku firma została sponsorem stadionu Pepsi Arena. Od stycznia br. roku Pepsi jest oficjalnym partnerem Polish Soccer Skills – największego w tej części Europy projektu indywidualnego szkolenia piłkarskiego dzieci i młodzieży.
Słowa kluczowe: Akademia Piłkarska Legii Warszawa, Leszek Miklas, Marek Kołtonik, Pepsi