Jesteś właścicielem firmy przewozowej? A może odpowiadasz za rozwój takiego przedsiębiorstwa? Bez względu na zajmowane stanowisko – jeżeli tylko zależy Ci na pozyskiwaniu kolejnych zleceń na realizację usług transportowych – poniżej przedstawiamy kilka sprawdzonych metod!
Dlaczego warto samodzielnie szukać zleceń transportowych?
W obecnych czasach każdy nowy klient i każda kolejna współpraca jest niemal na wagę złota. Rosnąca konkurencja może nie ułatwiać ekspansji firmom przewozowych. Aby osiągnąć zamierzone cele warto wykazać się proaktywną postawą, która powinna zaowocować pozyskaniem regularnych zleceń transportowych. Dotyczy to nawet niedużych współprac – nigdy bowiem nie wiadomo, kiedy będą miały okazję przerodzić się w większe i regularne zlecenia.
Eventy branżowe i targi
Co najmniej kilka razy w roku organizowane są ciekawe wydarzenia zrzeszające przedstawicieli interesujących Cię branż. Warto odwiedzać takie miejsca i aktywnie w nich uczestniczyć. Mowa tutaj np. o wygłoszeniu prelekcji, wzięcie udziału w panelu dyskusyjnym itp. Wszelkie formy aktywności, które mogą przełożyć się na przygotowanie gruntu do rozmów z przedstawicielami branż, którym jesteś w stanie pomóc są naprawdę cenne i warte uwagi!
Giełdy transportowe
To kolejna metoda pozwalająca na wyszukiwanie współprac. Znajdziesz tu zapotrzebowanie na usługi przewozowe z całej Polski. W takich miejscach zleceniodawcy zamieszczają szereg szczegółowych informacji, które pozwolą Ci wybrać te najbardziej opłacalne i interesujące Cię oferty. Jeżeli wykazujesz gotowość do podejmowania zleceń transportowych także poza granicami Polski – obserwuj także zagraniczne giełdy. Zleceniodawcy doceniają takie platformy z uwagi na czytelną konstrukcję oraz możliwość sprawnej komunikacji i sfinalizowania umowy. Więcej na temat giełd transportowych przeczytać można tutaj: https://www.zlecenia-transportowe.pl/gielda-zlecen-transportowych-co-warto-o-niej-wiedziec/.
Media społecznościowe, grupy dyskusyjne
To kolejne źródła potencjalnych zleceń. Warto regularnie odwiedzać takie tematyczne grupy – nigdy nie wiadomo, kiedy uda Ci się trafić na nową i intratną współpracę. Dobrą praktyką będzie udzielanie propozycji wsparcia nawet w przypadku deklarowanej pojedynczej współpracy. Być może przedstawiciel tej firmy szuka najpierw wykonawcy zlecenia do przetestowania terminowości i rzetelności? Kolejny aspekt dotyczy tego, że nawet jeśli intencją tego przedsiębiorstwa będzie faktycznie nawiązanie jednorazowej kooperacji – w przypadku niezawodnego wykonania usługi będziesz mógł liczyć na polecenie Twojej firmy w razie potrzeby innym przedsiębiorstwom.
Zlecenia transportowe od firm spedycyjnych
Kolejny prezentowany pomysł na pozyskiwanie stałych współprac przewozowych dotyczy nawiązania kooperacji z firmą świadczącą usługi spedycji. W sytuacji, gdy wykonuje swoje zadania rzetelnie buduje tym samym wizerunek zaufanego partnera w branży TSL. Naturalną konsekwencją będzie wówczas ekspansja firmy – dla Ciebie oznacza to źródło potencjalnej współpracy. Początkowo może się wydawać, że związanie się z „pośrednikiem” może nie być opłacalne. To jednak mit, który warto obalić! Dobra firma spedycyjna może być dla Ciebie nawet głównym źródłem pozyskiwania zleceń transportowych.
Jakie korzyści wynikają ze współpracy przewoźnika z firmą spedycyjną?
Warto zwrócić uwagę na oszczędność czasu. Nie musisz bowiem samodzielnie negocjować warunków współpracy i doprecyzować szczegółów ze zleceniodawcą – zajmie się tym za Ciebie właśnie spedytor. Otrzymujesz także gotowe wytyczne w zakresie trasy oraz komplet dokumentów, które będą np. przydatne podczas kontroli drogowej – takie wsparcie jest szczególnie cenne np. przy podejmowaniu się zagranicznych tras. Co więcej – podczas realizacji zlecenia masz także do dyspozycji pomoc merytoryczną ze strony spedytora.
Poza tymi organizacyjnymi aspektami przyjrzyjmy się teraz finansom. Uznane na rynku firmy spedycyjne mogą proponować stałe i atrakcyjne stawki za każdy pokonany kilometr. Na początku ustalacie też sposób i termin płatności – dzięki temu nie musisz martwić się o szczegóły. W przypadku, gdy wykażesz się rzetelnością – możesz oczekiwać cyklicznego zwiększenia zakresu takich współprac. .
System poleceń dla dotychczasowych klientów
W ramach samodzielnego pozyskiwania zleceń możesz także wprowadzić system rabatowy dla obecnych klientów. Jeżeli polecą Twoje usługi innej firmie – warto wynagrodzić taką lojalną postawę rabatem na kolejne zamówienie usług transportowych. To sytuacja win-win, w której korzystają obie strony. Od Ciebie zależy, czy zastosujesz np. rabat w postaci obniżenia kosztów za realizację pracy czy może zaoferujesz coś ekstra, np. szybszy termin realizacji lub darmowy załadunek i rozładunek.
Stałe zlecenia transportowe – szansa na zrównoważony rozwój
Regularne współprace mogą być dla Ciebie nie tylko możliwością na poszerzanie zakresu Twojego działania, ale także na systematyczną rozbudowę firmy. Dzięki takim kooperacjom będziesz mógł wzrastać razem z Twoimi klientami – kto wie, może w przyszłości staniesz przed możliwością rozbudowy floty pojazdów, aby sprostać oczekiwaniom rynku?
Zobacz też: https://www.newsyprasowe.pl/giganci-na-drodze-organizacja-i-regulacje-transportu-gabarytowego-w-europie
Zdjęcie: tekst-spedycja-zlecenia-transportowe.jpg
Źródło: Artykuł sponsorowany