16 kwietnia rusza nowa mobilna kampania reklamowa marki Orange w rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality). Zdjęcie w gazecie – za pośrednictwem kamerki smartfona lub tabletu – otworzy przed czytelnikiem film video i link do strony internetowej z dodatkowymi informacjami. To pierwsza tego typu kampania na dużą skalę w Polsce.
Kampania, przygotowana przez dom mediowy MEC, wykorzystuje innowacyjną aplikację Aurasma.
W wybranych tytułach prasowych (m.in. Gazeta Wyborcza, Metro, Polityka, Viva, Zwierciadło) pojawią się reklamy informujące o nowych usługach w ofercie Orange. Po najechaniu kamerką smartfona lub tabletu na zdjęcie plakatowe, tzw. marker, na ekranie urządzenia wyświetli się reklamowy film video. Kliknięcie na video przeniesie użytkownika na stronę internetową Orange. Do odtworzenia filmu na smartfonie potrzebna jest bezpłatna aplikacja Aurasma.
To nie koniec nowości marketingowych w świecie cyfrowym. Już wkrótce ruszy kolejna multimedialna kampania Orange, która oprócz Aurasmy, będzie wykorzystywała wiele innych innowacyjnych działań, po raz pierwszy na taką skalę w Polsce. Tym razem nie tylko w prasie, ale już we wszystkich mediach szerokozasięgowych (między innymi na outdoorze, dekoderach cyfrowych czy w kinie).
Aurasma to pierwsza na świecie przeglądarka wizualna. Wykorzystuje ona technologię rzeczywistości rozszerzonej, łączącej świat rzeczywisty z treściami interaktywnymi, takimi jak filmy video czy animacje, zwane „Aurami”. Darmowa aplikacja Aurasma jest kompatybilna z iPhone 3GS, 4, 4S, iPadem 2 oraz wybranymi urządzeniami mobilnymi, działającymi w systemie Android.
Słowa kluczowe: dom mediowy MEC, kampania reklamowa, nowości marketingowe, orange, system Android, TP