Warszawa, 5 grudnia 2011 r. — Należąca do HP firma Autonomy zaprezentowała rewolucyjną platformę do przetwarzania danych. Autonomy IDOL 10 ma pomóc firmom interpretować i przetwarzać 100% ich informacji w czasie rzeczywistym.
IDOL 10 oferuje jedną warstwę przetwarzania, która pozwala wydobywać z informacji ich znaczenie i podejmować działania w oparciu o wszelkie formy danych, w tym nagrania audio, filmy, wpisy w serwisach społecznościowych, pocztę elektroniczną i zawartość stron internetowych. Jednocześnie uwzględnia też usystematyzowane dane, takie jak dzienniki transakcji klienta oraz dane z maszyn i czujników.
Platforma łączy oprogramowanie infrastrukturalne firmy Autonomy, które umożliwia automatyczne przetwarzanie i interpretowanie nieusystematyzowanych danych, z opracowanym przez firmę Vertica, również należącą do HP, bardzo wydajnym mechanizmem analitycznym działającym w czasie rzeczywistym.
Od początków branży IT aż do dziś ludzie musieli dostosowywać informacje do komputerów. Dane były porządkowane w wiersze i kolumny — proces ten był uzależniony od zrozumienia i ręcznej klasyfikacji danych przez człowieka, gdyż komputery nie były w stanie odkryć złożoności ludzkiej interakcji.
Społeczeństwa nie porozumiewają się jednak za pomocą zer i jedynek, lecz posługują się złożonymi językami i stylami, przesyłają sobie zdjęcia i filmy, komunikując się też za pomocą mediów społecznościowych — tego wszystkiego nie są w stanie przetworzyć tradycyjne bazy danych. Wyzwaniem stojącym przed współczesnymi przedsiębiorstwami jest więc interpretacja i wydobycie korzyści z bogactwa informacji zrozumiałych tylko dla człowieka. Stanowią one 85% wszystkich danych w firmach i obejmują pocztę elektroniczną, nagrania audio, filmy, wpisy w serwisach społecznościowych, blogi, rozmowy z telecentrum, nagrania z telewizji przemysłowej i wiele innych źródeł. Połączenie szybkiej platformy analitycznej firmy Vertica z opracowaną przez Autonomy technologią IDOL zwiastuje zasadniczą zmianę w naszych możliwościach przetwarzania takich ilości danych.
Rozwiązania firmy Autonomy potrafią zinterpretować pełne spektrum nieusystematyzowanych i usystematyzowanych informacji w przedsiębiorstwie, a zarazem wykrywają powiązania między nimi. Stworzona przez firmę Autonomy platforma do zarządzania informacjami sprawia, że komputery rozumieją już nie tylko czerń i biel zawartą w bazach danych, ale także wszelkie odcienie szarości. Dzięki temu pozwala klientom zautomatyzować kluczowe procesy i podnieść ich wydajność.
„Od zbyt dawna firmy zamykały usystematyzowane dane w relacyjnych bazach danych, a korzystanie z nieusystematyzowanych informacji ograniczały do prostych technologii dopasowywania słów kluczowych” — powiedział Mike Lynch, wiceprezes działu zarządzania informacjami (Information Management) w HP. „Platforma IDOL 10 łączy ze sobą te dwa światy. Dzięki niej firmy mogą automatycznie przetwarzać i interpretować 100% dostępnych im danych w czasie rzeczywistym oraz podejmować działania na ich podstawie. Efekt korzystania z tego rozwiązania będzie imponujący, ponieważ przedsiębiorstwa będą mogły opracowywać całkiem nowe aplikacje, korzystające z bogactwa i zróżnicowania informacji zrozumiałych dotychczas tylko dla człowieka, zapisanych w nieusystematyzowanej, częściowo usystematyzowanej i usystematyzowanej formie”.
Kluczowe zalety platformy IDOL 10, powstałej z myślą o epoce przetwarzania informacji:
jedna warstwa przetwarzania, pozwalająca wypracować w czasie rzeczywistym koncepcyjną, kontekstową interpretację wszelkich form danych znajdujących się zarówno wewnątrz firmy, jak i poza nią;
połączenie oprogramowania infrastrukturalnego firmy Autonomy, które umożliwia automatyczne przetwarzanie i interpretowanie nieusystematyzowanych danych, z opracowanym przez firmę Vertica bardzo wydajnym mechanizmem analitycznym, działającym w czasie rzeczywistym i pozwalającym analizować duże, dynamicznie zmieniające się, zróżnicowane zbiory danych usystematyzowanych;
wyjątkowe technologie dopasowywania wzorców w ramach mechanizmu analitycznego opartego na algorytmach statystycznych, które rozpoznają różnice w pomysłach, koncepcjach i kontekstach w czasie rzeczywistym;
pięć nowych zestawów rozwiązań HP – HP Big Data Solutions do obsługi dużych zbiorów danych, HP Social Media Solutions dla mediów społecznościowych, HP Risk Management Solutions do zarządzania ryzykiem, HP Cloud Solutions do przetwarzania w chmurze oraz mobilne rozwiązania HP Mobility Solutions;
technologia zarządzania na miejscu (ang. manage-in-place), która tworzy indeks wszystkich form danych, pozostawiając same informacje w ich pierwotnej lokalizacji — eliminuje tym samym konieczność tworzenia kopii, ogranicza koszty urządzeń pamięci masowej i niweluje potrzebę ryzykownego, mało wydajnego przenoszenia danych;
interfejs NoSQL z jedną warstwą przetwarzania do przeprowadzania analiz obejmujących różne kanały, uwzględniając przy tym zarówno dane usystematyzowane, jak i nieusystematyzowane;
system Vertica Analytics Platform, zawierający udoskonalone narzędzia analityczne wbudowane w bazę danych, w tym nowe funkcje do dopasowywania wzorców geoprzestrzennych do serii zdarzeń, łączenie serii zdarzeń oraz zaawansowane, zbiorcze analizy statystyczne i analizy regresji;
opracowane przez firmę Vertica analizy w czasie rzeczywistym dla prawdziwych aplikacji, które pozwalają zwiększyć wydajność całego systemu Vertica Analytics Platform m.in. w takich obszarach jak podzapytania, statystyki baz danych, zarządzanie cyklem życia, optymalizacja zapytań, ponowna segmentacja danych oraz filtrowanie złączeń;
udoskonalone funkcje zapewniające elastyczność, umożliwiające ponad 20-krotnie szybsze dynamiczne rozszerzanie i zmniejszanie klastrów w każdym scenariuszu wdrożeniowym — w przypadku chmury obliczeniowej, środowiska wirtualnego i systemu fizycznego — pozwalając użytkownikom w razie konieczności szybko zwiększać pojemność.
Rozwiązania HP do optymalizacji informacji to kluczowy element koncepcji „Instant-On Enterprise”. Obecnie firmy są w ciągłym kontakcie ze światem, wobec czego przedsiębiorstwa realizujące koncepcję „Instant-On Enterprise” wykorzystują technologie we wszystkich obszarach swojej działalności. Dzięki temu mogą natychmiast udostępniać wszelkie informacje, jakich potrzebują ich klienci, pracownicy, partnerzy czy obywatele.
Dostępność
Platforma IDOL 10 jest dostępna na światowym rynku od 1 grudnia 2011 r. Więcej informacji na temat systemu IDOL 10 można znaleźć na stronie www.autonomy.com/IDOL10.
Informacje o firmie Autonomy
Autonomy Corporation to firma należąca do HP i światowy lider w dziedzinie oprogramowania, umożliwiającego przetwarzanie nieusystematyzowanych tworzonych przez ludzi treści, takich jak wpisy w serwisach społecznościowych, poczta elektroniczna, filmy, nagrania audio, teksty, strony internetowe i inne. Dzięki temu pozwala klientom w pełni wykorzystać posiadane zasoby danych.
Informacje o HP
HP tworzy nowe rozwiązania technologiczne, które mają znaczący wpływ na życie ludzi, biznes i społeczeństwo. Jako największe na świecie przedsiębiorstwo z branży zaawansowanych technologii, HP dostarcza szerokie portfolio produktów, obejmujące drukarki, komputery osobiste, oprogramowanie, usługi i infrastrukturę informatyczną, aby sprostać potrzebom klientów. Więcej informacji na temat HP można znaleźć pod adresem http://www.hp.com/
Słowa kluczowe: autonomy idol 10, hp, hp big data solutions, hp cloud solutions, hp mobility solutions, hp risk management solutions, hp social media solutions