Ile to już razy zdarzyło się, że klient przychodził do Twojego stacjonarnego sklepu chcąc zrobić zakupy, a gdy już miał płacić i wychodzić okazywało się, że albo nie zabrał ze sobą gotówki, albo po prostu – z jakichś względów – nie jest w stanie dokonać płatności kartą? Podobnie jest w przypadku sklepów internetowych.
Godziny spędzone na kompletowaniu koszyka, a gdy dochodzi do etapu płatności okazuje się, że nie możemy jej zrealizować. Klient więc rezygnuje i najprawdopodobniej już nie wróci. Sposobem na to jest system powiadomień o zaległych płatnościach. Dlaczego jest on niezbędny w każdym sklepie?
Nie mogę zapłacić – nie wrócę innym razem
Problemem nie jest to, że klient w danej chwili nie może zrealizować płatności. Każdemu z nas przecież mogłaby się zdarzyć podobna sytuacja. Nie jest więc powód do piętnowania go. Niestety często mamy do czynienia z sytuacją, w której klient wchodzi do naszego sklepu internetowego, bo odczuwa pewną potrzebę, którą może zaspokoić robiąc u nas zakupy – przykładowo potrzebuje odżywek, gdyż trenuje na siłowni. W chwili, gdy skompletuje koszyk i próba płatności zakończy się niepowodzeniem, może stwierdzić, że zakupy nie są mu niezbędne, więc nie będzie próbował kolejny raz. My jednak możemy mu pomóc w podjęciu decyzji.
Mail z przypomnieniem o nieopłaconym koszyku
Nasz klient może następnego dnia otrzymać maila o tytule „Nie zapominaj o płatnościach za ważne rzeczy”. Spersonalizowana wiadomość mogłaby się odnosić do zalet produktów z kategorii, którą wybrał wcześniej. Oczywiście niewykluczone, że taki mail nie będzie skuteczny. Jednakże jest szansa na ponowną próbę płatności i finalizację transakcji. Warto więc zadbać o klientów, którzy w danej chwili mieli jakiś problem na ostatnim etapie zakupu.
Wdrożenie powiadomień o zaległych płatnościach
Operatorzy tacy jak Przelewy24.pl oferują pomoc we wdrożeniu systemów przypominających o nieukończonych transakcjach. Warto skontaktować się z jednym z nich, bo proces jest stosunkowo prosty, a może nam przynieść wymierne korzyści finansowe. Tutaj tkwi też przewaga sklepów internetowych nad stacjonarnymi. Nie musimy pieszo udawać się do sklepu, by sfinalizować zakup. W razie nieudanej płatności, możemy spróbować ponownie, z każdego miejsca na Ziemi.
Źródło: Artykuł partnerski