Na wielką imprezę zorganizowaną w niedzielę 27 kwietnia przez LEGO® Polska w warszawskiej galerii handlowej Blue City przybyło 25 tysięcy małych i dużych fanów LEGO i sagi „Gwiezdne wojny”, a wśród nich liczne gwiazdy: Mateusz Damięcki, Karolina Malinowska i Olivier Janiak, Patrycja Markowska, Ilona Felicjańska, Małgorzata Ostrowska-Królikowska, Przemysław Sadowski i Agnieszka Warchulska, Jan Wieczorkowski, Bartosz Obuchowicz, Julka Wróblewska, Wojciech Majchrzak, Alżbeta Lenska. Organizatorzy już zapowiadają kolejne imprezy z okazji 15-tych urodzin kultowej serii.
– Jest nam niezmiernie miło, że pierwszy z serii eventów z okazji 15-lecia serii LEGO® Star Wars™ cieszył się tak dużą popularnością. Już dziś serdecznie zapraszamy na kolejną imprezę, która odbędzie się w dniach 31 maja – 1 czerwca w centrum handlowym Manufaktura w Łodzi, a także na następne, zaplanowane na drugą połowę roku. Kalendarz wydarzeń będzie dostępny na www.LEGO.pl – mówi Katarzyna Śmietanka, Associate Marketing Manager w LEGO Polska, odpowiedzialna za markę LEGO® Star Wars™.
Atrakcyjny program imprezy przyciągnął nie tylko rodziny z dziećmi, ale także dorosłych fanów LEGO. Wśród nich znalazł się m.in. aktor Mateusz Damięcki. – Wczoraj podczas imprezy LEGO® Star Wars™ w jednej chwili przypomniały mi się czasy mojego dzieciństwa, kiedy klocki LEGO nie były tak dostępne jak dziś. Każdy marzył, by je mieć. Sam byłem szczęśliwym posiadaczem kilkunastu zestawów i z niecierpliwością czekałem na każdy kolejny – mówi Mateusz Damięcki. I dodaje: Całymi dniami potrafiłem budować najróżniejsze modele, odczuwając niesamowitą radość, że mogę urzeczywistniać moje, nawet najbardziej zwariowane pomysły konstruktorskie. I chyba właśnie w tych nieograniczonych możliwościach twórczych tkwi magia LEGO, którą podzielają miliony dzieci i dorosłych na całym świecie, i do których się zaliczam. Jak to się fachowo nazywa – jestem AFOL-em (Adult Fan of LEGO), choć nie zrzeszonym (śmiech).
Podczas eventu gry i zabawy prowadzili profesjonalni animatorzy w strojach Star Wars™. Dzieci budowały z klocków LEGO ogromne figury m.in. Dartha Vadera™ i Mistrza Yody, projektowały i tworzyły własne statki kosmiczne oraz brały udział w konkursach wygrywając atrakcyjne zestawy LEGO. Została stworzona specjalna strefa relaksu, w której wyświetlane były krótkie, animowane filmy LEGO® Star Wars™ oraz strefa foto, gdzie dzieci mogły robić sobie pamiątkowe zdjęcia z postaciami z „Gwiezdnych wojen”. Podczas imprezy pokazano również najciekawsze modele z klocków LEGO® Star Wars™. Nie zabrakło też atrakcji dla najmłodszych zorganizowanych w specjalnym sektorze LEGO® DUPLO®. Dodatkowo każde dziecko otrzymało specjalny, imienny dyplom uczestnictwa w obchodach 15-lecia LEGO® Star Wars™.
Seria LEGO® Star Wars™ już od pierwszych zestawów, które pojawiły się na rynku w 1999 roku, cieszy się niesłabnącym powodzeniem. Każdego roku miliony fanów czekają na kolejne kosmiczne modele. W tym roku, w ramach nowej kolekcji oferowane są Mikromyśliwce – 6 najpopularniejszych statków i pojazdów bojowych w mikroskali (nr katalogowe zestawów 75028-33) w rekomendowanej cenie 39,99 PLN, 4 rozbudowane superpojazdy (75038-41) – 129,99 PLN, Battle Packi (75034-37) – od 59,99 do 89,99 PLN oraz zestawy klasyczne tj. „Maszyna krocząca AT-AP” (75043) i „Statek Droidów” (75042) – 229,99 PLN. Z okazji 15-lecia marki LEGO® Star Wars™ stworzono także specjalny logotyp z minifigurką Dartha Vadera.
Więcej informacji:
www.LEGO.pl, www.facebook.com/LEGO, Club LEGO – club.lego.com/pl-pl
Kontakt: Agencja PIAR+, Joanna Owsianko
tel. 22 119 51 59, 502 126 043, e-mail: [email protected]
LEGO
Firma LEGO powstała w 1932 roku w małym miasteczku Billund w Danii. Założycielem był stolarz Ole Kirk Christiansen, który na skutek kryzysu gospodarczego zaczął produkować drewniane zabawki zgodnie ze swoją dewizą „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”. Nazwa jest zbitką wyrazów Leg GOdt, czyli po duńsku „baw się dobrze”. Dopiero w 1947 roku z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza plastikowa zabawka. Prototyp klocka, znanego dziś niemal na całym świecie, powstał w 1949 roku. Jednak prawdziwy przełom nastąpił w 1958 roku, kiedy syn założyciela – Godfred Kirk Christiansen – opatentował pomysł łączenia klocków LEGO za pomocą słupka i tulejki. Odkrycie Goldfreda okazało się punktem zwrotnym i kluczem do sukcesu.
System sprawił, że budowle LEGO są niezwykle stabilne, a nieograniczone możliwości zespalania elementów pozwalają na tworzenie niesamowitych wręcz konstrukcji. Dwa klocki o ośmiu wypustkach można połączyć aż na 24 różne sposoby, a dla ośmiu takich klocków istnieje prawie nieskończona liczba połączeń!
Kolejnym punktem zwrotnym dla rozwoju firmy, paradoksalnie, stał się pożar w 1960 roku, w wyniku którego zniszczeniu uległa część budynku, gdzie produkowano drewniane zabawki. Od tego momentu jedynym surowcem do produkcji klocków był plastik. W 1966 roku firma Christiansena wytwarzała już 57 różnych zestawów i 25 pojazdów. W 1968 roku w Billund otwarto pierwszy LEGOLAND, czyli park rozrywki zbudowany z klocków. Decyzja okazała się genialnym posunięciem, gdyż tylko w pierwszym roku działalności miejsce odwiedziło 625.000 fanów LEGO. Dziś parki LEGOLAND istnieją także w Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA i Malezji.
W 1969 roku na rynek wkroczyły klocki LEGO DUPLO, przeznaczone dla dzieci od 1.5 do 5 lat. W 1974 roku świat ujrzał pierwszego ludzika LEGO, a w 1977 roku pierwszą serię LEGO Technics, umożliwiająca starszym dzieciom budowanie modeli mechanicznych. Na początku lat 80. powstał Dział Produktów Edukacyjnych (LEGO Education), by rozwijać linię specjalnych zabawek na użytek szkół i przedszkoli, a także dla dzieci niepełnosprawnych. 1998 to natomiast rok pierwszej, bestsellerowej gry komputerowej – Wyspy LEGO, która sprzedała się niemal w milionie egzemplarzy. Kolejnym krokiem milowym w historii LEGO jest premiera w lutym br. pierwszego pełnometrażowego filmu kinowego, zrealizowanego w technologii 3D.
Dziś szacuje się, że na każdego mieszkańca Ziemi przypadają 62 klocki LEGO, a po świecie „chodzi” ponad 5 miliardów ludzików LEGO. Od 1958 roku w sumie wyprodukowano 650 miliardów klocków, które już dawno wyszły poza pokoje dziecięce i wykorzystywane są przez ludzi sztuki, filmu, architektów czy nauczycieli akademickich. Czy mogło być inaczej skoro jedynym ograniczeniem w używaniu produktów LEGO jest ludzka wyobraźnia?
LEGO, the LEGO logo and the Minifigure are trademarks and/or copyrights of the LEGO Group. © 2014 The LEGO Group. All Rights Reserved.
© 2014 Lucasfilm Ltd. & TM. All rights reserv
Słowa kluczowe: dzieci, gwiazdy, lego