Mondelez Polska rozpoczyna II edycję ogólnopolskiej akcji „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto
w Polsce!”. O tytuł Najmilszego Miasta w Polsce i nagrodę główną, wartą pół miliona złotych promocję zwycięskiego miasta, starać się będzie 913 miejscowości. Akcja rozpocznie się 25 kwietnia i będzie wspierana szeregiem działań w telewizji, radiu, internecie i punktach sprzedaży.
W ramach plebiscytu „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” organizatorzy będą szukać najbardziej sympatycznej miejscowości w Polsce, czyli takiej, w której mieszkają życzliwi, uśmiechnięci, mili i otwarci ludzie.
W inicjatywie można wziąć udział za pośrednictwem kilku interaktywnych platform: strony www.fioletowastrona.pl, aplikacji na Facebooku (www.facebook.com/MilkaPolska) lub dzięki aplikacji mobilnej Najmilsze Miasto.
Głosy w akcji Milki mają formę wirtualnych przytuleń. Im więcej przytuleń wysłanych przez mieszkańców
i miłośników danego miasta do przyjaciół i znajomych, tym większe są szanse na wygraną właśnie tej miejscowości.
Kampania „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” ma pięć etapów. Pierwszy rozpocznie się 25 kwietnia, a zakończy 25 maja. Zostaną wówczas wyłonione trzy miasta, które przejdą do finału akcji. To one, w następnych tygodniach będą się starały o tytuł Najmilszego Miasta w Polsce.
Dla mieszkańców każdego z miast finalistów zorganizowane zostaną imprezy plenerowe, z udziałem największych gwiazd polskiej sceny muzycznej. Najważniejsze wydarzenia będą relacjonowane w ogólnopolskich stacjach radiowych i telewizyjnych. Wielki finał na żywo zobaczą miliony Polaków w telewizji TVN.
– Pierwszej edycji akcji „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce!” towarzyszyły niezwykłe emocje. Co chwila zaskakiwani byliśmy pozytywnymi inicjatywami uczestników zaangażowanych we wspieranie swoich miast. Przekonaliśmy się, że w każdym zakątku Polski możemy spotkać ludzi, którzy spontanicznie i bezinteresownie potrafią dzielić się z innymi tym, co mają najlepszego: życzliwością i dobrymi uczuciami – powiedziała Beata Kucejko-Pełka, Brand Manager marki Milka, organizator akcji – Również w tym roku chcemy poznać miasto,
w którym takich pozytywnych emocji jest najwięcej. Zapraszamy do zabawy wszystkich, którzy chcą pokazać, że to właśnie mieszkańcy ich miejscowości potrafią stworzyć taką niezwykłą atmosferę!
Najmilsze miasto w Polsce poznamy 6 lipca podczas wielkiego finału. Nagrodą dla zwycięzcy jest promocja dla miasta i jego mieszańców o wartości pół miliona złotych.
Wsparcie marketingowe
Akcja „Milka. Wybierzmy najmilsze miasto w Polsce” będzie wspierana licznymi działaniami komunikacyjnymi
w telewizji, radiu, internecie oraz w punktach sprzedaży.
W głównych i niszowych stacjach telewizyjnych będzie można obejrzeć znaną już reklamę, która jest częścią kampanii Milki „Śmiało, bądźmy delikatni”. Do współpracy, podobnie jak w ubiegłym roku, zaproszeni zostali partnerzy mediowi: telewizja TVN oraz rozgłośnie RMF i RMF Maxx, którzy będą relacjonować wydarzenia poszczególnych etapów i zachęcać do wzięcia udziału w konkursach towarzyszących wyborowi najmilszego miasta. Działania promocyjne znajdą również odzwierciedlenie w silnej obecności w punktach sprzedaży w postaci dedykowanych materiałów wizualnych zapraszających do udziału w zabawie.
Materiały informacyjne i promocyjne dla miast, które chcą dołączyć do akcji, są już dostępne na stronie www.fioletowastrona.pl.
Za pomysł, strategię, kreację, działania branded content, komunikację w mediach społecznościowych
i koordynację wszystkich aktywności odpowiada agencja Next wspólnie z Mondelez Polska. Za realizację spotu odpowiada Crispin Porter + Bogusky, planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Carat. Działania PR prowadzi agencja RC2. Eventy i akcje specjalne realizuje Event Factory, a kreację BTL przygotowuje agencja Opus B.
W poprzedniej edycji akcji wzięło udział blisko ponad 700 spośród 908 miast w Polsce, a ich mieszkańcy wysłali łącznie ponad 7 milionów wirtualnych przytuleń. Pierwszym Najmilszym Miastem w Polsce został Bytom. W finale, oprócz Bytomia, znalazły się Ostrów Wielkopolski i Rawa Mazowiecka.
Ubiegłoroczna odsłona „Milka. Moje miasto się przytula” zdobyła szereg nagród, wyróżnień i nominacji na polskich i międzynarodowych konkursach: Mixx Awards, Złote Spinacze, One Awards, Magellan Awards, Sabre Awards oraz Mondelez European Marketing Excellence Awards.
O marce Milka
Milka to najpopularniejsza marka czekoladowa należąca do Mondelez Polska (wcześniej Kraft Foods Polska). Portfolio Milki zawiera różnorodne warianty smakowe i gramaturowe czekolad i jest stale poszerzane. Miłośnicy najdelikatniejszej w smaku czekolady mają do wyboru zarówno czystą czekoladę mleczną, tabliczki czekoladowe z dodatkami (w postaci rodzynek, orzechów i nadzienia w różnych smakach) w najbardziej popularnej gramaturze 100 g, jak również 250 g i 300 g.
W ofercie znajdują się także: czekolada Milka Milkinis, praliny: I love Milka i Milka Thank You, mini czekoladki Milka Singles, ciastka Milka ChocoJaffa, Milka Pierniczki, Milka Pieguski, ciasteczka Milka ChocoGrain, Chocowafer, ChocoLilaStix, ChocoBiscuit, ChocoMoo, pianka Milka Alpejskie Mleczko oraz draże Milka Lila Stars Snax. Od 1973 roku symbolem marki jest krowa w charakterystyczne biało-fioletowe łaty, którą dziś widać na opakowaniach produktów. Milka ma swoich zwolenników nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie:
od Europy po Australię, Stany Zjednoczone i Amerykę Południową. Aby być bliżej konsumentów Milka prowadzi liczne kampanie promocyjne, wśród realizowanych ostatnio są m.in.: „Graj w fioletowe” oraz „Fioletowe wygrywa”.
O firmie Mondelez Polska S.A.
Mondelez Polska S.A., wcześniej Kraft Foods Polska SA, jest wiodącą firmą branży spożywczej w Polsce, od 21 lat obecną na naszym rynku.
Jej bogata oferta obejmuje znane marki kategorii przekąsek, takie jak: czekolady: Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, ciastka: Milka, OREO, belVita, Petitki, Lubisie, Delicje, San, krakersy TUC, cukierki Halls oraz kawy: Jacobs, Maxwell House, Carte Noire, system gorących napojów Tassimo.
Mondelez Polska S.A. jest częścią rodziny firm Mondelēz International, Inc. Pod zmienioną nazwą funkcjonuje w Polsce od 29 kwietnia 2013 r. Zatrudnia blisko 3200 pracowników i jest liderem na rynku kawy, czekolady i ciastek markowych w Polsce.
Zmiana nazwy to efekt podziału koncernu Kraft Foods na dwie niezależne spółki giełdowe, z których pierwsza – Kraft Foods Group, Inc. – prowadzi działania w branży spożywczej na rynku północnoamerykańskim. Druga – Mondelēz International, Inc. koncentruje się na kategorii przekąsek i działa w ponad 165 krajach, a jej obrót za rok 2012 wyniósł 36 miliardów USD.
Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) jest światowym potentatem w branży przekąsek i światowym liderem w kategorii czekolady, ciastek, gum do żucia, cukierków, kawy oraz napojów. Jest również właścicielem wartych miliardy dolarów marek poprzednio należących do Kraft Foods, takich jak czekolady Cadbury i Milka, kawa Jacobs, ciasteczka LU, Nabisco i Oreo, napoje w proszku Tang i gumy do żucia Trident. Mondelēz International notowany jest w indeksach giełdowych tj.: Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 i Dow Jones Sustainability. Zachęcamy Państwa do odwiedzenia naszych stron internetowych www.mondelezinternational.com
i www.facebook.com/mondelezinternational.
Dodatkowych informacji udziela:
Grażyna Stachowska
Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants
Tel.: +48 508 000 326
e-mail: [email protected]
Słowa kluczowe: konkurs, miasto, milka