NEO24.PL, największy w Polsce sklep internetowy RTV AGD, przekroczył w 2012 roku
spektakularną liczbę 300 milionów obrotu – to pierwszy w historii tak wysoki wynik
odnotowany w Polsce przez e-sklep. Firma, która istnieje na rynku od 2006 r. i jest
jednym z pionierów e-commerce w Polsce, utrzymuje dynamiczne tempo rozwoju
– ruch w www.neo24.pl rośnie rokrocznie o 30%. „Sukces zawdzięczamy kilku
czynnikom. Naszą silną stroną wciąż są niskie ceny, ale tak wysoki obrót zapewniły
nam także tegoroczne decyzje biznesowe: znaczne rozszerzenie oferty produktowej,
rozwinięcie sieci punktów naziemnego odbioru i przede wszystkim – inwestycje
w niezawodność dostaw i najwyższą jakości obsługi” – mówi Sabina Krupa,
Wiceprezes NEO24.PL.
Skala największych naziemnych sieci w połączeniu z elastycznością internetu
2012 rok był dla NEO24.PL podwójnie przełomowy. Przekroczenie 300 milionów obrotu to
wynik historyczny nie tylko dla samego sklepu, ale dla całej branży. Po raz pierwszy w Polsce
sklep opierający się wyłącznie na sprzedaży internetowej osiągnął taki wynik, deklasując
konkurencję w branży RTV AGD, ale też e-księgarnie, sieci ubraniowe czy drogerie. Tak
wysoki wynik lidera potwierdza rozwój całej branży zakupów internetowych. W 2012 roku
NEO24.PL odnotował także drugi spektakularny sukces – przekroczenie magicznej liczby
1 000 000 zrealizowanych zamówień.
„Oba wyniki są dla nas źródłem ogromnej satysfakcji. W ciągu 6 lat udało nam nie tylko
zbudować silną pozycję biznesową, ale także wpłynąć na rozwój rynku e-commerce
w Polsce. Za 300 milionami obrotu i ponad milionem zrealizowanych zamówień kryje
się potężna maszyna biznesowa, a zakupy w sieci stały się dla Polaków oczywistym
wyborem, równie naturalnym jak zakupy w zwykłym sklepie. Jednocześnie – co jest dla nas
szczególnym powodem do dumy – udało nam się zachować to, co najcenniejsze w biznesie
internetowym: większą niż w tradycyjnym handlu elastyczność, dostępność, otwartość na
innowacje i w końcu – niższe ceny“ – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.
Do kluczowych ruchów biznesowych NEO24.PL, które zadecydowały o sukcesie w 2012
roku, należały:
– Dynamiczne rozszerzanie asortymentu produktów i wprowadzenie nowych kategorii
– Utrzymanie konkurencyjnej polityki cenowej
– Koncentracja na najwyższej jakości obsługi, która zapewnia sklepowi ugruntowaną
opinię wśród internautów, a co za tym idzie – kluczową w sieci wiarygodność
– Wprowadzenie nowych usług dodatkowych
– Rozbudowanie sieci naziemnych Punktów Wydań Osobistych (NEO24.PL ma ich
dziś 20)
2013 r. – kontynuacja strategii
W 2013 roku NEO24.PL postawi na kontynuację strategii, która pozwoli na dalsze
powiększanie skali działania, przy jednoczesnym utrzymaniu jakości procesów. Sklep
zapowiada przede wszystkim dalsze inwestycje w rozszerzanie portfolio produktów.
„W najbliższych miesiącach liczba indeksów przekroczy 100 tysięcy – wprowadzimy zarówno
kolejne nowe marki, jak i całe nowe kategorie produktowe. Dużym sukcesem okazało się
rozbudowanie przed Świętami jednej z najszerszych na rynku ofert zabawek, z ponad 8000
tysiącami modeli, a także włączenie do oferty RTV AGD linii marek z najwyższej półki – jak
SMEG, Onkyo, Jamo, Denon czy Faber. Będziemy kontynuować ten projekt, w najbliższym
czasie rozbudujemy między innymi kategorie narzędzi, ale także zupełnie nowe pozycje. To
odpowiedź na bardzo wyraźną na rynku konsolidację – klienci, przyzwyczajeni do sklepu,
któremu ufają, chętnie korzystają z opcji załatwienia w jednym miejscu większych zakupów” –
mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.
Źródłem stałych wzrostów będzie też na pewno dynamiczny rozwój segmentu IT w ofercie
NEO24.PL – sklep prognozuje, że nadal będzie poszerzał swój udział w rynku sprzedaży
komputerów, notebooków, a przede wszystkim tabletów, które w 2013 roku – podobnie jak
w roku ubiegłym – będą zapewne rynkowym hitem.
Do najpopularniejszych kategorii sprzętu, chętnie kupowanych w NEO24.PL, należeć
będą nadal bez wątpienia telewizory i inne droższe sprzęty RTV oraz tzw. duże AGD
(chłodziarki, zmywarki, piekarniki, pralki etc.), w tym sprzęt do zabudowy. „Szacujemy, że co
trzeci telewizor czy np. piekarnik sprzedawany w internecie, to sprzęt zamawiany w
NEO24.PL“– komentuje Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.
Powody tego sukcesu są proste. Po pierwsze – na droższych sprzętach najmocniej
odczuwalna jest różnica w cenie pomiędzy e-sklepem a zwykłym marketem. Przy zakupie
największych telewizorów oszczędności mogą sięgać nawet ok. 1,5 tysiąca złotych. Klient
wyposażający np. całą kuchnię, przy zakupie kilku dużych sprzętów może zaoszczędzić
nawet 3 tysiące złotych. Po drugie – w przypadku najnowszych i najpopularniejszych modeli,
ale także modeli limitowanych czy niestandardowych, e-sklep często jako jedyny jest w stanie
szybko i kompleksowo zrealizować zamówienie. Podczas gdy w tradycyjnym markecie nie
opłaca się pełna ekspozycja towarów z wyższej półki, w modelu sprzedaży internetowej
istnieje możliwość sprowadzenia go z dowolnego magazynu. Jednocześnie, duży sklep
internetowy może zaoferować „półkę” o niekończącej się pojemności, np. w NEO24.PL
dostępnych jest aktualnie niemal 500 modeli chłodziarek – to bardzo duża przewaga nad
tradycyjnymi marketami, które ogranicza powierzchnia magazynowa przypisana do danej
lokalizacji.
Komentarz do planów rozwoju konkurencji w e-handlu
„Dziś, by odnieść poważny sukces w e-handlu, trzeba w 100% skoncentrować się na budowie
sprawnego modelu biznesowego podporządkowanego wymogom sieci. Nie da się tego
zrobić „przy okazji”. Konsument w sieci ma zupełnie inne wymagania – trzeba je doskonale
znać
i sprawnie spełniać. Dla podmiotów takich jak NEO24.PL, projekty startujące z
internetową sprzedażą jako usługą dodaną do tradycyjnego handlu w marketach,
jeszcze bardzo długo nie będą stanowić konkurencji“ – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes
NEO24.PL.
Każdy nowy podmiot na rynku internetowym ma przed sobą skomplikowaną drogę. Minęły
czasy, gdy o sukcesie w e-handlu decydowała wyłącznie niska cena. Klienci oczekują dziś
przede wszystkim wygody, bezpieczeństwa i bardzo wysokiej jakości obsługi. Klient powinien
mieć możliwość wybrania spośród bardzo szerokiej oferty dostępnych od ręki produktów,
licznych opcji płatności, dostawy etc. Istotny jest szeroki wybór opcji płatności oraz dostawy
(odbiór osobisty/ kurier/ paczkomaty). Konsument nie chce też czekać – dlatego kluczowa
jest perfekcyjna organizacja logistyczna, szybka dostępność towarów – także w okresach
dużego natężenia, jak Święta. Zbudowanie systemu, który spełni wszystkie te wymagania, to
przedsięwzięcie logistyczne na lata, wymaga doświadczenia i sprawdzonych mechanizmów.
Jeżeli chodzi o politykę cenową – na dłuższą metę, podmiot opierający swój biznes na sieci
wielkopowierzchniowych marketów, nie będzie w stanie konkurować cenowo ze sklepami
stricte internetowymi, które dzięki znacznie niższym kosztom funkcjonowania będą mogły
zaoferować Klientom niższe ceny.
Słowa kluczowe: Klienci, konsument, neo24, NEO24.pl, oferta