Nasz rynek hotelowy od kilku lat pnie się w górę i wciąż ma świetne perspektywy na przyszłość. Jest na nim mnóstwo miejsca na nowe projekty, co w parze z dostępnością gruntów i relatywnie tanimi kredytami przyciąga zainteresowanie zagranicznych inwestorów i dużych sieci hotelowych. Ze względu na śladowe zagrożenie terrorystyczne Polska jest także coraz chętniej odwiedzana przez zagraniczny biznes i turystów.
Polski rynek hotelowy notuje wzrosty nieprzerwanie od kilku lat – wynika z raportu („A Land of Opportunity. Poland Hotel Market Snapshot”) firmy doradczej Christie&Co., która działa w tematyce nieruchomości komercyjnych. W latach 2006–2015 liczba turystów korzystających z usług hoteli wzrosła w Polsce o 86 proc., natomiast krajowa baza noclegowa zwiększyła się o 80 proc. W efekcie czego pod koniec 2015 roku na polskim rynku funkcjonowało 2 316 hoteli, z których większość to obiekty trzygwiazdkowe. Mimo że w ostatnim czasie branża hotelarska notowała wzrosty, Polska nadal pozostaje w tyle za większością państw Europy Zachodniej.
Z ubiegłorocznej analizy Cushman & Wakefield czyttamy, że znajduje się on w fazie stabilnego progresu. Zwiększa się liczba przyjazdów: tak w celach turystycznych, jak i biznesowych. Na koniec 2015 roku ilość noclegów w hotelach w całym kraju osiągnęła w sumie 32,6 mln. Najatrakcyjniejsza pozostaje stolica, gdzie w 140 obiektach hotelowych jest mniej więcej 15 tys. pokoi. Wśród najbardziej perspektywicznych miejsc znajdują się również rynki w Krakowie, Trójmieście i Wrocławiu.
Również globalna firma doradcza Cushman & Wakefield zauważyła, że w związku z atakami terrorystycznymi na zachodniej części kontynentu, turyści interesują się kwestiami bezpieczeństwa przy wyborze celu podróży. Podobnie sprawa ma się przy podróżach służbowych i biznesowych. Co bardzo ważne, większość obcokrajowców bardzo pozytywnie ocenia pobyt w Polsce i planuje kolejny przyjazd. „Badanie satysfakcji turystów krajowych i zagranicznych 2016”, zorganizowane na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej, udokumentowało że niemal 90 % z nich jest zadowolona z wizyty w Polsce.
Best Western, trzecia na świecie pod względem wielkości grupa hotelowa, w najbliższych latach planuje zmiany dotyczące również naszego rynku. W centrum Katowic otwierają właśnie nowy obiekt liczący 46 pokoi. Co ciekawe- posiada własny browar w podziemiu, dzięki czemu hotel będzie posiadał własnej produkcji piwo.
Słowa kluczowe: bezpieczeństwo, newsyprasowe, podróże, wakacje, wycieczki, wyjazdy