Dowiedz się dlaczego warto tworzyć filmy reklamowe, korporacyjne i szkoleniowe. Sprawdź również, co mówią eksperci o wyborze odpowiedniej firmy.
Własny film reklamowy, szkoleniowy, czy korporacyjny to dla wielu przedsiębiorców rozumiejących realia rynku oraz potrzeby swoich klientów i pracowników absolutna konieczność. Takie filmy to również niezbędne narzędzie i sposób na wyprzedzenie konkurencji, budowanie pozytywnego wizerunku i umocnienie pozycji pożądanego pracodawcy. Skąd bierze się to przekonanie? Sprawdźmy, dlaczego warto kręcić własne filmy?
Obok entuzjastów dostrzegających szanse, jakie daje wykorzystanie nowoczesnych mediów, jest jeszcze spora grupa przedsiębiorców, którzy bardziej ufają tradycyjnym formom promocji. Swój sceptycyzm wobec filmów tłumacząc najczęściej względami finansowymi. Tymczasem film reklamowy, szkoleniowy, czy korporacyjny nie musi kosztować fortuny. Kto dziś prześpi swoją szansę na wykorzystanie filmu reklamowego, będzie tego żałował jutro. Na rynku liczy się efektywność, a tej filmom odmówić nie można.
Oto kilka faktów, które przemawiają za nakręceniem własnych filmów
Żadne inne medium nie jest tak sugestywne i w tak silny sposób nie oddziałuje na emocje. Oprócz ceny to właśnie emocje są najsilniejszym bodźcem, który pcha nas do zakupu. Trudno w to uwierzyć? Nie. Szczególnie jeśli tylko przypomnimy sobie pełne ciepła i rodzinnej atmosfery świąteczne reklamy lub widoki pokazywane w reklamach biur podróży. Co więcej filmy reklamowe czynią to w sposób niezwykle sugestywny i wiarygodny. Na tyle, że zdecydowana większość widzów ufa treści, którą widzi na ekranie dodaje Marcin Pydyn z firmy teriston.pl
Muzyka wykorzystana w filmie wzmacnia efekt wizualny. W wielu reklamach znajdziemy znane przeboje, których popularność przekłada się na produkt.
Wiele możliwości wykorzystania filmów reklamowych, czy szkoleniowych oznacza większe dotarcie. Dziś liczy się nie tylko telewizja. Miliony użytkowników można pozyskać na portalach społecznościowych. Liczne grono odbiorców pozyskuje się dziś dzięki stronie internetowej, eventom, targom, prezentacjom na kongresach, konferencjach, spotkaniach dla studentów. Tu obraz i spotkanie z filmem korporacyjnym jest często pierwszym wrażeniem. Warto dbać o to, by było dobre.
Obraz mówi więcej niż tysiąc słów. Łatwiej jest zapamiętać treści na filmie, niż pokazane w prezentacji. Dotyczy to np.: szkoleń dla handlowców, nowych pracowników. Widziane treści są też lepiej zapamiętywane przez mózg. Poza tym dzisiejszy odbiorca zdecydowanie woli obraz niż czytanie drukowanych, dłuższych treści.
Biznes nie może ignorować zmian społecznych, trendów, nowych narzędzi. Musi podążać za swoimi klientami, a nawet wyprzedzać i kreować ich potrzeby. Nawet jeśli wizjaprzedsiębiorstwa odwołuje się do tradycyjnych wartości, to sposób ich komunikacji musi być nowoczesny. Tylko w ten sposób można umacniać i rozwijać swoją pozycję na rynku. Zamiast więc tracić czas, siły i środki na wymyślanie wyjątkowych strategii marketingowych, lepiej jest wykorzystać sięgnąć po sprawdzone narzędzia i w pełni wykorzystać ich potencjał. Doświadczenia firm, które posiadają własne filmy reklamowe, szkoleniowe, czy korporacyjne są tego najlepszym przykładem.
Słowa kluczowe: filmy, reklama, studio filmowe