Prosto i zrozumiale – Open Life już od zeszłego roku wdraża projekt, mający na celu zwiększenie przejrzystości produktów i ich adekwatności do potrzeb klientów. Spółka wciąż wprowadza szereg zmian proklienckich w swojej ofercie.
Podstawą satysfakcji klienta z posiadanego produktu jest jego adekwatność do potrzeb odbiorcy,a także pełna wiedza dotycząca oferty– mówi Izabela Śliwowska, wiceprezes zarządu Open Life TU Życie S.A.W szczególności dotyczy to okresu trwania produktu, wysokości świadczeń, a także kosztów i ryzyk z nim związanych – dodaje Izabela Śliwowska. Dlatego, po przeprowadzeniu szczegółowych analiz,Open Life uzupełnił dokumentację, którą otrzymuje klient,czyniąc ją bardziej przyjazną, czytelną i zrozumiałą.Nowa formuła prezentacji produktu pomaga wyeliminować ryzyko niedopasowania rozwiązania do potrzeb klienta.
Osoba, która chce nabyć produkt Open Life wypełnia także kwestionariusz oceny adekwatności.
W takiej ankiecie znajdują się pytania do klienta dotyczące m.in.: jego skłonności do ryzyka (i jego świadomości) w inwestowaniu oraz poziomu dywersyfikacji jego portfela. Na podstawie zebranych informacji doradca ocenia, czy dany produkt może być odpowiedni dla klienta.
Dodatkowo, klient zainteresowany produktem Open Life otrzymuje zwięzłe podsumowanie z jego najważniejszymi cechami. Jest to karta informacyjna stanowiąca kompendium wiedzy o produkcie, które – co najważniejsze dla klienta – uwzględnia wszystkie koszty i ryzyka związane z inwestycją. Ponadto klient otrzymuje symulację działaniadanegoproduktuw różnych warunkach rynkowych.
Są mu też przedstawiane ilustracje pokazujące w prosty, graficzny sposób jak działa mechanizm rozliczania wartości rachunku udziałów czy wykupu na podstawie przykładowych danych.
Same warunki ubezpieczenia, załączniki, tabela opłat i regulamin także zostały zmodyfikowane.
Na dokumentach, które ze względu na wymogi prawne są dość długie i skomplikowane, pojawiły się podpowiedzi w tzw. dymkach.Dymki pojawiają się przy kluczowych sformułowaniach i zawierają esencję danej kwestii; są napisane krótko, prosto i zrozumiale.
Powyższe rozwiązania pokazują nasze produkty w sposób klarowny, nie pozostawiający wątpliwości co do ich charakteru. Mocno sygnalizujemy klientowi ryzyka i koszty związane z inwestycją.
Klientuzyskuje wszystkie informacje, które pozwolą mu ocenić czy produkt jest dla niego odpowiedni – podsumowuje Izabela Śliwowska.
Słowa kluczowe: dom, Izabela Śliwowska, open life, Prosto, zrozumiale